Nye ram 2*1gb Corsair PC4000PT VS 2*1gb Gskil

Diverse d.  14. marts. 2006, skrevet af Fearless Angel
Vist: 194 gange.

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 18:13:29
Svar/Indlæg:
4536/104
hejsa jeg skal helst ha bestilt her i dag eller i morgen da jeg har stået uden brugbar stationær længe så ville lige høre om nogle af jer har hørt om disse ram virker godt på et DFI NF4 SLI-D

2*1gb Corsair PC4000PT
http://www.shg.dk/produkter/in...

eller

2*1gb Gskill PC4000Xtreme
http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Begge sæt er dual channel sæt og er med samsung UCCC chips som sku ku klare mellem 260-290Mhz 3-4-4-8 1T ved lav volt.

Men da jeg har hørt noget om at Corsair vist ikke køre optimalt på DFI boardet kunne jeg godt tænke mig at høre om nogle kan be eller afkræfte dette.

Desuden ved jeg i forvejen en del om ram så derfor er dette bare for at høre om nogle af jer andre ved noget om hvilke af de 2 sæt der kører bedst på DFI NF4 lanparty boardet.

så altså hvis i har noget konstruktivt eller på anden måde hjælpsomt at sige så ville det klart kunne hjælpe mig med at afgøre mit valg mellem begge sæt da jeg syntes at begge sæt er lækrer.

Velsrojs

Superbruger
Tilføjet:
14-03-2006 19:28:13
Svar/Indlæg:
79/8
Hvis det er samme chips der bruges til rammene er det vist ret lige gyldigt om der står Corsair eller g-skill på dem....
Man skal "bare2 være heldig at få nogle med chips/pbc fra et godt batch.. er hit & miss..

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 19:37:31
Svar/Indlæg:
4536/104
#1 i know.. men problemet er bare at selve mærket godt kan have noget at sige selvom de er med samme chip type... og ja spørg mig ikke hvorfor.. jeg mener blandt andet at nogle corsair skulle køre dårligt på DFI boardsne ka bare ikke huske hvilke det var.

men er jo bare i tvivl så det er mere ment som at alt feedback som ku give mig en ide om hvad ville oc´e bedst på boardet samt hvilke der er fedest ville være godt.. gerne fra folk der har rammende.

lige pt ser jeg sådan her på det.

Gskill.
Positivt = Fedt udseende på grund af mega flotte heatsprayers jeg ved med 100% sikkerhed at de skulle oc´ e kanont på DFI boardet.

Negativt. = Alt for almindelige ram mange oc´ere har dem og de falder muligvis nemt sammen med bundkortets farve hvis jeg på et tidspungt ville lave casemod mere end jeg allerede har. Derudover er de ca 100kr dyere end Corsair´erne.

Corsair.
Positivt =Flotte moduler dog knap så flotte som Gskills. gode test rundt omkring på nettet hvor de når helt op til 290Mhz ved 1T stabilt. billigste af de 2 sæt. Der er mig bekendt endnu ikke mange der ejer dem hvilket giver dem noget enestående som jeg godt kan li.

Negativt. = jeg aner ikke om de virker optimalt på mit DFI NF4 SLI-D bundkort og der er ikke rigtigt nogen test af dem på det board og folk rundt omkring på forumsne har dem vist ikke i nu så der er heller ikke meget info at hente der.