Computer ustabil

Bundkort / CPU d.  14. marts. 2006, skrevet af Wulffezz
Vist: 240 gange.

Wulffezz
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2006 20:07:44
Svar/Indlæg:
41/21
Hejsa har NU i 1½ uge spildt min tid totalt, har formateret og installeret xp hele tiden osv fordi kunne ikke få mit hardware til at funke, for det første får den "blackouts = tastatur og mus fryser" og på selve bundkort æsken står der ikke den understøtter X2 og shg.dk sagde den gjorde, lol! Og det det ældste udgave tror jeg et A8N-Sli og det burde det gøre, oki anyways kan det have noget med at gøre at når jeg skal installerer xp jeg ikke må røre min mus så får den blackout, og at den også får blackout nogen gange når jeg spiller.. dvs omkring 3-10 gange dagligt.
og fik SHG.dk til at bios opdaterer til mig omg.. og jeg kan ikke finde ud af at gøre det selv, og så vidste det sig også at shg's version er en gammel.

Jeg har købt hos SHG.dk
Asus A8N-SLI
Amd Athlon X2 3800+ boxed
1024mb kingstone ram pc3200
120gb Seagate SATA II
Thermaltake Soprano Silver
400W NorthQ PSU
Kølerpasta..

Og et Inno3D Geforce 7800GT et andet sted.. jeg regner med at klare bf2 flydende i alt på high og højeste opløsning og anti alias på x4 hvis jeg køber en til 1024mb fra kingstone? Altså flydende 100%?

Er ret træt af disse problemer... og fik á vide fra en hos Computer City at det kunne være en regne fejl i CPUen og når jeg siger det itl shg siger de, send den ind, omg sende det ind når de sender noget l-o-r-t, først fik jeg en defekt PSU af dem den der NorthQ så gik det 1 ugefør jeg fik en ny.. og jeg ringede rent faktisk til dem og spurgte om alt passede jeg fik svaret "ja" og så iflg mig står der ikke på æsken det ikke understøtter noget/det = funker ikke optimalt

Help me!?!="#"8419840 er gået i panik!!! hvis i forstår min situation..



Morten-[TB]-
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 20:18:15
Svar/Indlæg:
4310/364
først: du kan ikke bebrejde SHG.dk noget, de gør hvad de kan.
Og det er din Bios vi skal have kigget på.
Men det er svært at forstå på dit indlæg om du har fået instaleret windows eller hvordan?
Men du skal gå ind på http://support.asus.com/downlo... og hente Phoenix-Award BIOS flash tool V1.09 og din bios som er 1014.
Så står der et sted i din manual hvordan du flasher.
Disse ting henter du med en anden computer og gør som der står i manualen...hvis det ikke virker så kom tilbage her og så ser vi lige på det igen!



Wulffezz
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2006 20:24:25
Svar/Indlæg:
41/21
Hvad mener du med det sidste at jeg skal noget andet med en anden computer? Og jeg har installeret og reinstallet xp hundrede vis af gange fordi jeg troede det var min xp som var system fejl i, men næppe... har prøvet med SP1 og Sp2 har SP2 nu, og der kommer samme fejl konstant med blackouts.. og ang bios opdatering. Og hvad hvis jeg flasher og bios opdaterer forkert, / failer, sker der noget specialt så?



Wulffezz
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2006 20:27:48
Svar/Indlæg:
41/21
Og hvor henter jeg det der Phoenix-Award fordi kan ikke finde det på det link og har prøvet at søge efter det



Wulffezz
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2006 20:30:28
Svar/Indlæg:
41/21
Og hvad mener de med det der chipset ting halløj man skal odpaterer :S!? Skal jeg bare installerer mit chipset driver og så bios installerer

To avoid crashing file system, please do update the chipset driver to below version prior to this Bios.
For WinXP 32bit system, please download and update chipset drivers V6.65 or later
For WinXP 64bit system, please download and update chipset drivers V6.65 or later
For Win2k/2003 32bit system, please download and update chipset drivers V6.66 or later
For Win2003 64bit system, please download and update chipset drivers V6.66 or later




Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 20:44:39
Svar/Indlæg:
6899/119
Prøv nu lige at falde ned og lad være med at svine SHG til.!!

1. Det bundkort understøtter X2, men det skyldes at produktionen af A8N-SLI modellen var i gang lang tid før der kom X2 :00

2. www.asus.com .. der henter du den nye bios.

3. Ja du kan godt køre BF2 flydende i high settings med det setup hvis du køber 1gb ram ekstra. Men du skal vide at din PSU langt fra er den stærkeste og den går nok forholdsvist hurtigt hen og bliver flaskehals under OC.



Wulffezz
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2006 20:49:36
Svar/Indlæg:
41/21
Oki men hvordan henter jeg det der flashing tool og hvordan bios flasher jeg og opdaterer bios er ny til det *GG*




Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2006 21:11:00
Svar/Indlæg:
14079/622
Taget udfra test her fra siden:

"Asus Update - Program til at opdatere BIOS fra Windows. "

Så prøv at bruge det :)