Jeg har et Geforce FX5900xt 128mb agp grafikkort, men jeg er træt af den larmene blæser og så tænker jeg om der kan ske noget ved hvis jeg tog det lille stik af der hører til blæseren? Der er jo en forholdsvist stor kølerprofil på...
Btw hvor kan jeg måle temperaturen på gfx'et??
Det er ikke under Egenskaber for skærm der hvor det plejer at være..?
#2 Når der ikke er temp. måler, så ved kort'et ikke om det er for varmt, så det kan måske brænde sammen, men når det bliver for varmt vil det nok begynde at lave grafik fejl, eller fryse. Men kan du ikke bare skruge ned for blæseren ? (RivaTuner)
Det vil sikkert først begynde at lave artifacts. Jeg lavede lidt oc med standard køleren med selvsamme gfx. Nåede op på 500 / 900 (350 / 700 std) og der begyndte den at smide små L former rundt. Det betyder - AV, jeg brænder mig! :D
#7 Ja gad jeg egenligt også godt vide lige nu :l Jeg har lige kigget, jeg var da helt sikker på at jeg så man kunne enagng :00 Kan være jeg ikke kan da der ikke sider nogle køler til mit kort ?
Hmm , selvom jeg trykker på andvend under Fan når jeg har sat alle de tre faders ned på 25% så sker der ikke noget. den bliver bare ved med at larme for fuld skrue...... :S
#13/14 Så kan kort'et nok ikke :r Men jeg syndes bare du skal prøve at tage stikket til køleren fra. Og sæt så den til at kører i ati-tool i ca. 10min, og se om der kommer fejl, hvis der gør, så er det fordi det bliver for varmt.