God artikel til nye folk indenfor LCD-verdenen, men har dog et par kritik punkter.
"En tuner er nødvendig for at man kan se TV. Der sidder en tuner i alle gamle billedrørs TV med navnet PAL eller SECAM og i nogle sidder der to, hvilket giver mulighed for bl.a. 'Picture in Picture', hvor man f.eks. har mulighed for at se to kanaler samtidig. Den type tuner er en gammel sag og vil ikke virke når det nye digitale sendesystem træder i kraft."
Liar, det analoge sende net fortsætter til 2009, og ind til da vil den gamle tuner virke fint. Efter dette kan man få en extern tuner til fjernsynet, selv om dette ikke er optimalt.
"P og I står for henholdsvis 'progressive' og 'interlaced'. Det er en måde at sende billedet på og er egentlig ikke vigtig for forbrugeren i forbindelse med køb af LCD TV'et. Progressive betyder at hele billedet bliver skiftet på en gang. Interlaced betyder at man udskifter alle linjer med lige nr. for derefter at udskifte alle linjer med ulige nr."
Er det ikke vigtigt :o Hvis jeg har lyst til at se film i en 1080 opløsning er det da ret vigtigt, hvis jeg samtidig vil have et godt billede, eftersom progresive er klart at foretrække. Så det er altså vigtigt at vide, hvis man regner med at få en blu-ray afspiller, når filmene engang begynder at komme i det format.
Derudover, plejer man ikke at sige at det er plasma skærme der bruger de 200W, og LCD skærme bruger kun 1/3 af det? Sådan mener jeg det da er.
Derudover en udemærket artikel, måske værd at notere at bare fordi sendenettet bliver digitalt, så sender de ikke i HDTV, stadigvæk kun i en opløsning der minder om standart PAL(dog widescreen mener jeg, correct me if i'm wrong).