Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2006 14:28:18
Svar/Indlæg:
3410/199
Det var sådan ca. hvad min ene arbejdsgiver, den IT-ansvarlige på min skole sagde til ham i den anden ende af telefon-røret.
Forhistorien!
Lad os kalde ham Jens, denne IT-ansvarlige. Han havde haft kig på en af de rigtig rigtig billige stationære pc'er, som DELL reklamerer med. En lærer fra skolen købte sådan en til privat brug, og han tog den lige med op på skolen, så de kunne teste om den var fin nok til brug på skolen. Det var den. Det var noget Semron-noget med 512mb ram, og en forholdsvis stor harddisk. Tror det var 80- eller 120gb. Denne kostede med Win XP home et sted nogenlunde midt mellem 2 og 3kilo.
Ergo: Min lærer ringede til DELL, og skulle bestille 55pc'er :e Det forløb nogenlunde sådan her.
- DELL (ved ikke lige hvad han sagde)
- Goddag det er Jens fra ******.
- Ja goddag.
- Jeg har set pc'en med modelnr. **** i jeres blad, og vil gerne bestille 55 stk. uden moms.
- (stilhed)
- Hallo?
- Ja, nu skal jeg lige se... 55 pc'er - ja. Du skal vel have fuld office-pakke med til dem alle?
- Nej, har vi licens til i forvejen.
- Hmm. Okay. Jeg skriver bestillingen ind. 55 stk à modelnr **, plus hente-bringe-service. Det bliv...
- Hey! Jeg skal ikke have hente-bringe-service. Sådan noget klarer vi selv.
- Endnu mere stilhed i den anden ende af røret. :p
- Hallo?
- Ja.. Så ved jeg altså slet ikke, om jeg kan sælge dig de computere. Det skal jeg lige finde ud af.
*samtalen afsluttes*
Jens brugte flere dage på at kontakte DELL, før han fik svar😉
- Det er DELL, vi kan godt sælge dig de 55 pc'er.
- Lækkert.
- Nu skal du høre, vi kan sælge dig 55 stk. 17" TFT-skærme til en fordelagtig pris?
- Lad mig høre?
- (Ham fra DELL nævner et usvigeligt stort beløb)
- Nej tak. Har vi ikke brug for.
- Hmm. Så ved jeg altså slet ikke, om handelen kan lade sig gøre.
*lidt efter afsluttes samtalen*
Jens fik pc'erne, og uden moms blev det under 2Kilo stykket😉 Skærmene fik han meget billigere fra Zitech (selvom det lyder som en løgn)
:D:D Mon DELL tjener på deres pc-tilbud i sig selv? Lad mig lade dette spørgsmål stå åbent :p ;)