Midtdata overtager PC-Netto

Litteratur d.  17. marts. 2006, skrevet af The Boss
Vist: 580 gange.

The

Chefredaktør
Tilføjet:
17-03-2006 15:48:23
Svar/Indlæg:
4741/1690
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2006 16:07:45
Svar/Indlæg:
8555/439
Det bliver stumper ,sku nok ikke billigere af.

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2006 16:27:08
Svar/Indlæg:
830/15
Flere butikker på nettet med midt-data's umådeligt dårlige service....jubiii, eller :00

Pederrs

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2006 16:46:30
Svar/Indlæg:
1198/35
1#
Det kan du have helt ret i. Nu er midtdata også begyndt at tage penge for at pakke varen ind :00

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2006 17:18:25
Svar/Indlæg:
2175/186
Har ikke oplevet dårlige ting med midtdata... men hehe... 3 guldbarre (værdi: 20 kr) hvis man får varen for sent... så hellere bare lade vær med at lave sådan et stunt :)

TwinX!

Superbruger
Tilføjet:
17-03-2006 17:35:50
Svar/Indlæg:
909/40
#4 synes det er latterligt at man får 3 guldbarer hvis varen ikke når at blive sendt. Hvor tit er det så lige at pakker der står er på lager ikke er det? :/

Hvis man har bestilt varer for en del penge og man ønsker det fredag, men det på en eller anden måde bliver forsinket burde de i stedet sende det lørdagsekspress, også droppe de guldbarer.

Jeg har ingen dårlige erfaringer med midtdata, men håber ikke det ender med at alle den små virksomheder bliver købte at store, fordi så er der sq ik så meget konkurrence tilbage :(

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2006 18:32:14
Svar/Indlæg:
4310/364
#5 og ikke at forglemme at så bliver priserne dårligere (for os) da de begynder selv at kunne sætte det lidt højere :(

Disco

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2006 18:43:10
Svar/Indlæg:
270/58
Ja hurra for det...Så er der en butik mere på nettet der kan lukke service/support afdelingen. Ud af de i alt 26 mails jeg har skrevet til dem ang. RMA har de svaret på 15, og alle mails var holdt i en fin tone.

Utroligt at de kan holde på kunder :00

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2006 18:50:42
Svar/Indlæg:
8555/439
jeg selv glad for midt-data,har ikke haft problemer med dem.
De har kun en FEJL ,skal de gi support går de på Google,hva man selv kan gøre .
De ved ikke så meget, om det de sælger. :e

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2006 19:26:14
Svar/Indlæg:
3943/44
#5 det sker da, har da være udsat for det for bare 14 dage siden! godt nok ved en anden butik!

Der stod de havde varen hjemme, jeg bestilte den, og 3 dage senere fik jeg en mail om at den var udgået og de ikke kunne få den hjem!

Hvorfor ligger der ikke en billig computer forretning i Aalborg, folk er meget nemmere når man snakker face to face!

kom lige til at tænke på den gang jeg kom op at skændes med en shg ansat i telefonen! vi diskuterede købe loven (long story) og han mente at jeg bare kunne se på forbrugerklage nævnet at de havde retten på deres side! - men mens han sagde link kunne jeg råbe et direkte link fra forbrugerstyrelsen tilbage i hovedet på ham der sagde modsatte! - endte da med jeg fik mine penge (dog på en anden undskyldning fra hans side da han nægtede at give mig ret! - efter 3 måneders rma var jeg ligeglad!)

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2006 20:14:37
Svar/Indlæg:
4536/104
Vel skidt for forbrugerne. og med hensyn til shg.dk og midtdata så har jeg sku hørt dårligt om begge dog kun selv oplevet dårlige ting ved shg.dk(så sent som i dag også)

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
17-03-2006 20:26:00
Svar/Indlæg:
4295/306
Det er ekstremt personligt hvordan folk opfatter forskellige virksomheder. Der er flere jeg har haft dårlige oplevelser med hvor andre har kanon gode oplevelser. Personligt er jeg ekstremt glad for SHG og har aldrig nogensinde haft problemer, men det er der andre der har oplevet.

Tror det har noget med hvordan man selv takler en telefonsamtale. Min kone kan bruge 2 timer med en servicemedarbejder uden at få ret og så kan jeg ringe og få klaret det hele på 5 minutter med en undskyldning bagefter... der er åbenbart bare nogen der er bedre til at sige de rette ting til folk end andre. :p

PRJ

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2006 23:37:27
Svar/Indlæg:
1249/247
Nu skal de heller ikke blive for store, det er jo ikke sådan at chefen ser sulten ud i forvejen.

Det er skod dårlig service, de vil ikke prutte om prisen, svarre ikke på mails, og skriver gerne 2-5 dages levering ud fra næsten alle vare, uanset ..... 8800GTX lev. 2-5 dage ;)

PRJ

PK

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2006 01:33:30
Svar/Indlæg:
931/181
ahhh.... derfor de fucker sådan op I øjeblikket...

det var sq synd, men forstår så bedre at deres service er gået af lort til de sidste 2 uger.

men jo altid godt, man bestiller ram for 11k og de sender nogle forkerte man ikke kan bruge til sh*t

så det altid godt man har shg :D

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2006 01:42:28
Svar/Indlæg:
6531/410
har pt et grafikkort til rma ved midt-data det har de nu haft siden den 06-03-06 ringede til dem igår og fik den besked at jeg måske ville se mit kort sidst på næste uge.

har købt et nyt kan altså ikke undvære min pc længre.

den fedeste butik i dk er imo www.m-e.dk får altid kanon service der og de har fornuftige priser , desværre har de ikke så stort et lager.

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2006 09:14:08
Svar/Indlæg:
611/26
Mange butikker benytter samme lager og skriver det på deres netbutik som lageret fortæller dem.
Reelt har butikkerne næsten ikke noget på lager og har ikke styr på om det rent faktisk ligger hos deres distributør.
Derfor er der de mange problemer med at folk skriver tingene er på lager men ikke kan leverer dem alligevel.
Det er grunden til at man tit kan se de samme ting med samme leveringstid på tværs af forhandlere, men de ikke kan levere til tiden. Spørger man om hvorfor de skriver det, så siger de at de fortæller deres Distributør.
Jeg har også været ude for at de har ringet tilbage om at den sidste vare var solgt hos deres distributør og at de ikke var hurtige nok til at formidle mit køb til distributøren og trække på deres varelager.

Men synd for PC-netto, dem har jeg handlet hos flere gange og altid fået god service.
Kan også kun give #14 ret at www.m-e.dk er god service. De ringer altid tilbage osv. selvom de har sammen problemer med levering sm andre.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2006 12:16:15
Svar/Indlæg:
3640/1231
Tror nu ikke på at vi mister konkurrencen i DK. Der er bare for mange faktorer der spiller ind her.
Der er utrolig mange shops i DK, og forbrugerne har alle fordele (også selvom man risikerer at blive snydt).

Faktisk er det lidt en dobbeltmoral der spiller ind og laver problemerne.
Forbrugerne VIL have det billigste, derfor går man til EDBPriser.
Forhandlerne HAR fundet ud af, at man skal stå som den billigste der for at sælge.
Den nemmeste måde at gøre det på, er at sætte fragtprisen ned, og i mange tilfælde slet ikke have varen på lager.

Jeg handler som regel hos de "store" for de er netop store nok til at have et lager (ret så store endda).

Heldigvis syntes jeg at udviklingen går den rigtige vej. At alle ikke længere kigger ene og alene på prisen, men også på servicen.
Jeg har altid gerne vil betale lidt mere, for at få en i orden service med.

Af samme grund tror jeg at BFG har fat i den lange ende, med deres 24/7 support og livstids garanti.
Tingene koster mere, men problemerne følger bare heller ikke med (altså, det må man jo gå ud fra :e)

Det er sq ikke værd at spare 50,- for at få en stinkende service IMO :r

Det giver jo sig selv. Er der næsten ingen fortjeneste, skal der jo spares et eller andet sted :l

pc-netto.dk

Overclocker
Tilføjet:
18-03-2006 17:17:10
Svar/Indlæg:
1/0
Det er vigtigt for mig at slå fast at det ikke er korrekt at Midt-Data A/S har købt pc-netto.dk, det er der i mod holdning selskabet bag Midt-Data A/S som har købt pc-netto.dk. Virksomheden PC-Netto vil blive ved at eksistere i sin nuværende form, og vil ligeledes blive ved med at have adresse i Herlev. Der vil ej heller blive afskediget medarbejder i hverken salg, service eller på lageret.

Længere oppe i tråden bliver der skrevet at det vil give højere priser, tværtimod, vi får nemlig adgang til de indkøbsaftaler som moderselskabet har, og jeg kan derfor total set love lavere priser frem over. På grund af at det nye moderselskab har den nødvendige kapital, vil vi fremover også lagerfører et langt støre sortiment i Herlev, så set ud fra et kunde synspunkt, vil der kun være fordele ved at virksomheden er blevet solgt til Midt-Data A/S's moderselskab.

PC-Netto

Direktør

Leif Andersen

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
18-03-2006 19:48:00
Svar/Indlæg:
14079/622
Fint nok med lavere priser.. Men jeg håber da at situationen vil forændre PC-netto til det bedre, fx. mht servicen og generelle kompetencer.
For det er da meget rart at have en hardwareshop nogenlunde tæt på ens bopæl - det er bare nederen når ens erfaringer med butikken er dårlig :00

PK

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2006 14:26:52
Svar/Indlæg:
931/181
#17 det lyder da godt, men hvorfor er jeres kundeservice så gået i hi? har ikke hørt fra dem på trods af det over en uge siden jeg skrev første brev

Prinsvalium

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2006 14:59:06
Svar/Indlæg:
461/64
#alle.
Lige en tanke, Hvordan faen ved vi det er pc-netto's direktør der skriver det der? Der var for længe siden en debat omkring vandkøl og pludselig var asetek's formand også pludselig med, men er det dem tror i? Jeg gør sgu ikke, beklager gutter!