Bedste spyware program

Diverse d.  17. marts. 2006, skrevet af Hanga1986
Vist: 298 gange.

Hanga1986

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2006 16:04:35
Svar/Indlæg:
259/55
Hej

Da jeg er bange for at jeg har fået spyware, ville jeg lige høre hvilket gratis spyware program i synes er bedst?

Fik det nemlig for et par måneder siden, og da jeg ikke kunne finde nogen programmer der kunne fjerne det, valgte jeg at formatere.

Jeg synes nu at jeg har nogle af de samme "symptomer", nemlig at den til tider fryser og at internettet nogen gange opfører sig underligt. Og når jeg vil lukke com kommer der nogengange en besked om at et eller andet underligt program (det kan være forskellige programmer, som jeg ikke kender og ikke kan se i jobliste), stadig kører og skal lukkes.

Så hvad siger i, skal man virkelig betale for at få et ordenligt program?

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2006 16:12:31
Svar/Indlæg:
4089/252
Ad Aware SE Personal er gratis, bruger den selv og den fungerer ganske godt.

http://www.lavasoftusa.com/sof...

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2006 16:14:09
Svar/Indlæg:
6899/119
Ja ad aware var en gang det bedste, men er det ikke mere. Der er efterhånden nogle fejl og mangler i det program.

Hent en trial af spywaresweeper. Det er kåret til det bedste anti spyware program i 2004 og 2005 af spywarefri.dk

Det finder langt flere filer end ad aware gør hos mig. Og det afhjalp et problem jeg havde med frække pop ups :e

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2006 16:16:07
Svar/Indlæg:
4089/252
Har også brugt spysweeper, og det kan klart også anbefales:) Men er det gratis?

Hanga1986

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2006 16:16:59
Svar/Indlæg:
259/55
Tak Gilbert, har sat den igang med at scanne, og den har allerede fundet 61 critical objects.

Hanga1986

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2006 16:17:42
Svar/Indlæg:
259/55

Kan man fjerne filerne uden at skulle betale noget? Har prøvet mange trials hvor man kunne scanne men ikke fjerne.

thorkilry

Superbruger
Tilføjet:
17-03-2006 19:33:19
Svar/Indlæg:
147/3
Adaware SE er da ok , kombiner det med andre eks, Spybot, Ewido, mm.
Du kan sagtens køre fornuftigt, med gratis programmer hentet her.
http://www.spywarefri.dk/vaerk...

Teresa

Moderator
Tilføjet:
17-03-2006 22:21:24
Svar/Indlæg:
2458/91
Adaware fjerner ikke den grumme spyware/malware... den fjerner kun tracking-cookies osv, hvilket den definerer som "critical objects"... dvs de dér "sære programmer" der driller vil den ikke fjerne.

Spysweeper er ikke et gratis program, men du kan hente den i en 14 dages trial periode, hvilket jeg vil anbefale som det første... Når de 14 dage er gået skal du skifte til Spybot search and destroy, som er et gratisprogram.

På længere sigt kan du enten KØBE spysweeper eller køre med Spybot + adaware samtidig....

Sørg for at opdatere dét spywareprogram du henter (spybot eller spysweeper) ellers kan der let slippe nogle grimme sager igennem...

Jeg vil lige pointere hvor vigtigt det er at have de rigtige "tools/programmer" til spyware... i værste fald kan det ende i en formatering af windows... og i meget få tilfælde, kan man heller ikke slippe af med det dér.... :l

En god side at kigge på... www.spywarefri.dk

:e

P.S. Brug ikke skumle "online scannere", man ved aldrig hvad man roder sig ud i..

Spysweeper FJERNER også spywaren den finder, men kun i 14 dage.... spybot fjerner det gratis hele tiden (men kan dog have problemer med at opdatere hvis der ligger noget slemt spyware og blokerer, dér er spysweeper en del stærkere...

thorkilry

Superbruger
Tilføjet:
18-03-2006 15:02:34
Svar/Indlæg:
147/3
Adaware fjerner ikke den grumme spyware/malware... den fjerner kun tracking-cookies osv, hvilket den definerer som "critical objects"... dvs de dér "sære programmer" der driller vil den ikke fjerne.

Den påstand, kræver da vist lidt dokumentation.

Teresa

Moderator
Tilføjet:
18-03-2006 16:10:51
Svar/Indlæg:
2458/91
Det er noget med at adaware definerer spywarens "sværhedsgrad" ud fra et pointsystem. Efter at programmet er blevet ændret til den nye udgave er der desværre noget bøvl med at programmet definerer noget af det slemme spyware som et for lavt pointtal og det bliver derfor ikke fjernet. Det er jo nok en bug der med tiden vil blive rettet, men spywarefri´s team er heller ikke så imponeret over den nye udgave... her er en lille kopiering fra én af deres artikler angående en bestemt spyware form som smuttter igennem adawares scanner...

Sørgeligt men sandt. Lavasoft siger god for WhenU, og har fjernet spywaren fra Ad-awares database. Brugerne af Ad-aware er herefter ikke længere beskyttet mod WhenU.

Hvad er det lige, WhenU gør? Jo, WhenU følger dig på nettet, og præsenterer dig for reklamer i form af popups, og WhenU kan opdatere sig selv uden din viden.

Ad-Aware var tidligere et af de programmer vi varmt anbefalede. I dag ser vi lidt anderledes på det

------------------------------------------

Jeg må sige at det er et ok program især til at holde styr på tracking cookies, men jeg ville bestemt ikke undgå at bruge det i forbindelse med et andet... fx. spybot. (som du selv skriver)

Men det er jo op til den enkelte... ;)

Der er vel også en grund til at DU også anbefaler at den bruges sammen med et andet. Den tager simpelthen ikke det hele... :l

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2006 16:20:14
Svar/Indlæg:
6899/119
Jeg er meget enig med teresa her... ad aware er faldet af på den her den seneste tid.

Du kan bruge spywaresweeper trial i 14 dage. Derefter skal du betale hvis du stadig vil bruge det, men ofte er et par scans nok til at fjerne alt skidt og snavs i lang tid. Man skal også tænke over hvor man surfer.

thorkilry

Superbruger
Tilføjet:
19-03-2006 00:34:53
Svar/Indlæg:
147/3
Nu er den misere med WhenU, jo et år gammel. Jeg mindedes, man ret hurtigt efter, selv kunne hente en paths, og senere kom den jo på igen automatisk.
c/p fra en tråd som Spywarefri selv linker til.(dslreports page 40)
------------

Actually WhenU was re-added to the Def File here: »www.lavasoftsupport.com/index.... ;··p=397589

Mike Wood posted someplace here at BBR something to the effect that the new Research staff had removed it according to their interpretation of the TAC but had not received approval from Management to do so, not realizing that was policy. All of that has been straightened out internally so the new staff is fully aware of internal procedures.

The good thing that resulted is that the review of the TAC was moved forward six months or so in the schedule and is being built into Build 1.06 which is currently undergoing what I hope is close to the final stages of testing.

Another good thing that resulted is that I got to meet a lot more people. Its been a while so I'm not certan if DP asked me to check it out or if I stumbled on this thread while following up on another Ad-Aware issue. Either way, I'm glad I did.
--
Corrine, Lavasoft Forum Administrator
------------------------

SE1R32 10.03.2005

Reference Number: SE1R32 10.03.2005
Internal build: 32

New in the target base
WhenU +7*
-----------------------------

Det er decideret løgn at skrive: den fjerner kun tracking-cookies
Adaware købe version ( faktisk også Adaware SE), er da på fuld højde med andre lignende produkter.
Men er det ikke Spysweeper, der forhandles på Spywarefri?
Forøvrigt har Bitguard, McAfee, mm. også haft fejl. Så burde Spywarefri ikke være lidt fair og opdater deres site, hvis de stadig skal virke troværdige.
Et eksempel er Xsoftspy.
Programmet blev fjernet fra Eric Hoves rouge list (skummel) i 2004, men er da stadig på Spywarefri`s blackliste.
Men Spyware er jo kommet for at blive på godt og ondt. Jeg husker da de gange, jeg har geninstalleret Windows, og skulle fjerne clairia (med Adaware)
http://www.spywarefri.dk/artik...
Er man klinisk overfølsom over for Spyware, skal man da holde sig langt væk fra Microsoft og Google`s Beta/gratis værktøjer og tjenester.
Jeg har valgt at bruge dem begge, da fordelene klart opvejer ulemperne, ved at blive kigget over skulderne, med ens internet- vaner. Jeg foretrækker Googles produkter, da de mere åbentlys fortæller deres intentioner end Microsoft.
Så bruger jeg Firefox og Adblock til at holde de mest sprælske sider i ave med.
Så kan jeg jo passende slutte med lidt reklame.
http://pack.google.com/