Opsætning af trådløst netværk

Diverse d.  17. marts. 2006, skrevet af MrMojoRisin
Vist: 180 gange.

MrMojoRisin

Overclocker
Tilføjet:
17-03-2006 23:52:08
Svar/Indlæg:
121/19
Hejsa

Har lige købt en Asus WL-520G, 125mbit og en usb modtager der til. Den hedder Asus WL-167G USB.

Der skal kun sættes 2 pc´er til, den stationære, også en bærbar.

Jeg havde det til at virke uden nogen form for beskyttelse, da jeg så ville sætte kryptering på gik det helt galt. Jeg kan overhovedet ikke få den til at forbinde med routeren mere. Har resettet den og geninstalleret et par gange nu. Prøvet med et utal af muligheder, uden held.

Når jeg prøver på at fejlfinde på den siger den at AP og IS et eller andet ikke kan kommunikere. Det forstår jeg ikke noget af, er ikke den store haj til netværk :00

Har fulgt manualen uden nogen afvigelser, og prøvet et par andre metoder bare for at se om det kunne være det.

Nogen der kan henvise til en god guide, eller måske kan give lidt hjælp, hints, hvad som helst, er ved og være desperat :p

steen

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2006 09:57:13
Svar/Indlæg:
2870/65
Nu kender jeg ikke den specifikke router, så hjælpen her bliver generel.

Hvis det ikke hjælper at resette routeren (typisk ved at holde en lille intern knap trykket ind i mere end 30 sekunder) kunne det tyde på, at der er et problem med routerens interne software/firmware. Hvordan du får opgraderet firmware kan jeg ikke hjælpe dig med. Prøv producentens support afd.

Når man laver kryptering på sin trådløse forbindelse skal man lave en SSID (kendenavn, sådan at windows/andet trådløst software ved hvad det er for en router du vil forbinde til) i routeren, men også på klienten.

Så skal du også huske hvilken type (WEP/WPA-PSK) du øsnker at bruge (alt efter hvad routeren/klienten understøtter). Når du har valgt en af disse, skal du også vælge om krypteringen skal være Preshared key eller anden form. Ud fra dine valgt, skal der dannes en Nøgle (64/128 bit).

Denne nøgle kan se ud på mange måder, men består af en række tegn. Disse tegn/nøgle skal bruges på klienten i windows/evt. software. Nøglen skal tastes ind som en kode under den SSID (dit kaldenavn) på en forbindelse mellem klient og router. Der kan f.eks i windows opsætningen på klienten være mulighed for at sætte/fjerne et flueben om hvorvidt klienten får tildelt en nøgle eller om den skal sættes manuelt (nøglen er det antal tegn som er koden du skal bruge for at connecte til routeren).

Når SSID på router og klient passer sammen, skulle du så kunne forbinde klient til router.

Håber at det er til at hitte rede i.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2006 10:02:36
Svar/Indlæg:
2870/65

MrMojoRisin

Overclocker
Tilføjet:
18-03-2006 18:17:24
Svar/Indlæg:
121/19
Takker for infoen, den forklaring er nemmere og hitte rundt i end den manual jeg har gennemlæst 3 gange for at se om jeg havde overset noget 🙂
Må lige prøve det hele forfra igen igen🙂

Men først imorgen, nu vil jeg ud og hygge mig :e

MrMojoRisin

Overclocker
Tilføjet:
20-03-2006 18:04:44
Svar/Indlæg:
121/19
Tjaa, så fik jeg det til at virke, men nu falder den ud hele tiden.
For at få det til at virke, skal jeg hvergang gå ind i settings og skrive mit password igen for at komme på, efter man har gjort det et par gange i timen bliver det ret belastende.
Lige nu kan jeg slet ikke komme på mere, nu har jeg fundet et 3 netværk, jeg åbenbare kan komme på uden problemer.

Nogen derved hvad det kan skyldes ?:(