A8N-SLI = mærkelig onboard raid controller.

Bundkort / CPU d.  18. marts. 2006, skrevet af Morten-[TB]-
Vist: 287 gange.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2006 15:30:11
Svar/Indlæg:
4310/364
Jeg har nu rodet og reget for at få mien 2 250GB diske vist i bios og det kan de kun når jeg har slået raid fra...
Jeg syns jeg har læst et sted at der er noget med de drivere der er til raid controlleren bliver slettet af windwos når man installer winxp... altså først trykker man F6 og så installerer man sine raid drivere og så installerer man windows men så har jeg set nogle snakke om at i slutningen af winxp installationen der sletter der sletter den simpelthen filerne igen.
Passer det jeg siger og kan jeg opdatere de drivere på en anden måde!

MADZ

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2006 16:53:33
Svar/Indlæg:
2602/173
Er alt bare lort for dig? :P

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2006 16:55:31
Svar/Indlæg:
4310/364
JA!! :e
Ej er bare ved at være sur...det irriterer mig at det ikke kan fungere og endu mere at der ikke er nogen som har samme problem som mig så de kan svare...jeg har også googlet men heller ikke noget svar...ved fandme ikke hvad eg skal gøre...

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2006 17:47:56
Svar/Indlæg:
4657/53
du skal lade den floppy blive i nå du indstaller windows.
sener i indstall henter den de driver igen.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2006 18:16:56
Svar/Indlæg:
4310/364
mit RAID VIKER!
Prøv nu lige at læse hvad jeg skriver...
Det der er problemet er at jeg ikke kan se dem i BIOS når raid er enabled...jeg bruger port 1 og 2...
Og så SKAL winxp cd'en være i ellers kan jeg ikke stare op hvilket er DYBT upraktisk!

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2006 18:31:17
Svar/Indlæg:
4310/364
og HAR foresten tjeket asus's support forum!

JLT2000

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2006 22:34:49
Svar/Indlæg:
1103/38
du må lige give en bedere forklaring på dit problem har selv samme bundkort som dig og kører da fint raid 0.

men det er sådan når du ikke kører raid kan du se dinne diske i bios ja for så genkender bios dem som ide diske men når du raider dem kan du kun se dem under post ment med at raid enheden ikke ligger inde i bios. (kun til at aktivere raid)

kan du ikke se dinne diske under post skulle de gerne komme inden din winxp booter og sige du har raid 0 healty og hvilke diske osv: kommer den ikke har du ikke sat dit raid korrekt op.

du har glemt noget i bios opsætningen af raid stensikkert tager lige et par billeder af min bios og min raid opsætning og smider dem i min profilen
;)

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2006 08:41:32
Svar/Indlæg:
4310/364
Okay som du siger det så skulle min raid opsætning være rigtigt for jeg får den healhty raid noget!
Men vil prøve at tage mine IDE diske ud den her gang og så få installeret igen.
For mit windows ligger ikke på C: da en af mine IDE diske hedder C: da den blev brugt før! Men prøver jeg lige her når jeg kommer hjem fra arbjede.. (skal lige fodre nogle dyr og strø noget halm) :e

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2006 10:23:23
Svar/Indlæg:
6624/113
Du skal overhovedet IKKE kunne se dine diske i BIOS???

Du skal kun kunne se dem i RAID bios oversigten - og det forstår jeg det også som om du kan.

Uanset hvad, gør du det korrekt hvis den kan finde arrayet osv, men når du installerer windows, gør du klogt i kun at have de to raid diske sat til - dvs alle andre diske skal du pille stikket ud af.

Så installerer du windows som du hele tiden har gjort - og når det så er færdiginstalleret sætter du BIOS til at boote fra RAID controlleren - stadig uden andre diske sat til OVERHOVEDET.

Dit problem er sikkert at windows kan se både dit array, men også andre diske med tidligere overladte filer fra en gammel windows installation - og det giver kun problemer.

HVER gang du efterfølgende sætter en disk til maskinen, skal du gå i BIOS og tjekke at boot stadig står til RAID controlleren - hvorefter du sørger for at få de andre formateret for at fjerne alle resterne..

EDIT : Alt dette har du stort set selv opdaget i #8 - og det er lige hvad jeg ville gøre. Dit gamle C drev snupper de vigtige filer fra installationen - det er grunden til det ikke virker.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2006 11:51:07
Svar/Indlæg:
4310/364
Sajmon jeg elsker dig! :f
Jeg prøver og ser om det virker!

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2006 18:33:13
Svar/Indlæg:
4310/364
Nu virker alt som det skal!
En stor tak til sajmon og ikke mindst alle jer andre!!