Hehe, det er nu ikke kun $$$ der afgør hvem der får det meste ud af en given sammensætning af hw, men det er helt sikkert at jo flere penge/sponsorer man har jo bedre er ens chancer i det game.
En stor del af det er simpelthen ren og skær held. Med mindre man (som nogen af de "store" eller "kendte" overclockere) råder over et helt arsenal af cpu'er man kan teste for at se hvilken er bedst, så er det dybest set et spørgsmål om held lige med at få fat i den "rigtige" cpu.
Men en lille smule af det er altså også skills, og så viljen til at gennemteste alt sit hardware, så man ved lige på 0.5 Mhz hvad det kan klare ved hvilke grader (også indenfor +/- 0.5°C. Den slags tager tid og indsats, men tæller hvert eneste ms i en superpi, så er den slags viden guld værd.
På det sidste punkt er jeg sikker på at m.beier/12k er helt fremme i skoene. Hvis han bare har brugt halvt så meget tid på at teste sit hw, som på at fortælle om resultaterne på alverdens fora, så har han helt klart den fornødne erfaring...... :e
Personligt er jeg ikke vildt interesseret i den specifikke konkurrence, men ellers synes jeg da nok at emnet som sådan hører hjemme på en overclocking side.