Jeg har modtaget mine nye ram som er med UCCC chips og vil gerne vide hvad andre med UCCC baserede 2*1gb kitts bruger af timings på DFI NF4 lanparty bundkortsne ?
Generalt kan det siges at gskill PC4000Xtreme bruger UCCC li som OCZ PC4000 Gold vist også bruger dem samt nogle få andre typer ram gør også.
ind til viddere er ram mærket en hæmmelighed men jeg afslører det så snart jeg har fået systemet testet grundigt igennem her i løbet af næste uge.
Du kan da ikke holde os på pinebænken indtil næste uge med at afsløre hvilket mærke dine ram er? Aldrig har jeg været så spændt, den står på massiv neglebidning indtil du indvier os i din dybe hemmelighed....
Hehe jeg siger ikke andet end at mine ram er med UCCC i følge specs fra diverse sider .. men jeg vil dog godt afslører at det IKKE er Gskills jeg har... :P
Desuden har jeg alvorlige problemer med at få mine memtest stabile ved over 250Mhz 3-4-4-8 1T.
men tror dog at det skyldes min bios revision eller forkerte timings. jeg har aldri før haft UCCC så aner ikke hvordan man ska stille timings ved dem og jeg må indrømme at det faktisk er svært at fremdrive info om netop de ram jeg har ... og ja jeg har ledt en helt del inde på xtremesystems.org
Men generalt forslag til UCCC timings prøver jeg gerne af og eventuelt info om hvilken bios der er god med UCCC til et DFI NF4 Lanparty SLI-D bundkort som jeg har.
Der kommer muligvis en hel tråd om mine resultater når jeg engang får dem op og køre stabilt ved højt oc samt nogle benchs med min nye cpu + ram.
#5 kommer an på om dine Gskills er PC4000HZ eller PC4000ZX hvis det er HZ så skulle de 100% kunne siges at de er med UCCC men er de ZX så skulle de være infeneron CE-6/CE-5 chips.
over 250 begynder det at gå seriøst galt. det må være et ram problem ved min for køre jeg 260 fsb med rammen sat til 266 eller 280 i bios på mit a8n32-sli køre alt fint men selv ved 250 1:1 begyndr maskine at opføre sig sært.
vil somme tider ikke boote eller laver fejl under boot. rammen er sat til 3-4-4-8 T1