2 skærme og TV kort

Diverse d.  19. marts. 2006, skrevet af The Nax
Vist: 191 gange.

The

Superbruger
Tilføjet:
19-03-2006 12:02:49
Svar/Indlæg:
270/78
Skal til at betale licens, til DR da jeg er blevet 18.
Men jeg må indrømme jeg ikke har meget lyst til det, eftersom jeg aldrig ser DR1, men det er jo ikke nogen undskyldning.

vil derfor have mig et TV-kort.
men vil dog kunne se TV samtidig med jeg leger med computeren.

derfor er mit spørgsmål: Er det muligt man kan have 2 skærme, hvoraf den ene kun viser hvad jeg laver på computeren (spiller, surfer etc.) og en der KUN viser hvad der foregår på TV kortet?
og de kan køre samtidig ?:(

mvh. The Nax

Lars_hjort

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2006 12:08:26
Svar/Indlæg:
1900/33
Ja det kan du sagtens, bare du har 2 skærmudgange på dit gfx!

/Lars

The

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2006 14:44:02
Svar/Indlæg:
270/78
Jeg har 2 DVI Stik på mit gfx.

Kan tv kortet så selv finde ud af at sende det over den anden skærm eller skal jeg selv ind og lave det? ?:(

Hvad koster et ordenligt TV kort`?
evt. nogle links? ved ikke hvad et godt kort skal have
mvh The Nax

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2006 15:51:13
Svar/Indlæg:
2353/24
du kan ikke spille samtidigt med at du ser tv, for ligeså snart du går ind i spillet "overtager" det begge skærme.

DU kan godt surfe, skrive i word, arbejde i acad etc. mens du ser tv.

Jeg kørere selv med 2 skærme og et tvkort (hauppauge pvr350), hvor jeg kørere teater tilstand på den ene skærm (tv'et fylder hele skærmen, så jeg taler af erfaring.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2006 16:02:50
Svar/Indlæg:
3640/1231
Det med at spille er ret forskelligt, da der findes mange former for spil jo. Typisk er det et "nej" som #3 siger, men der er dog undtagelser.

Du kan sætte softwaren til GFX til at åbne dit "TV software" på din sekundære skærm, og så bruge den primære til det du vil.
Også til at spille på primær og se TV på sekundær. Dog vil du nok opleve mange problemer undervejs, da det giver en del komplikationer, fordi spil normalt "overtager" det hele.

Min bror prøvede det i weekenden med NFS-MW på den primære og så almindelig surf på den sekundære.
Det lykkedes... eller det lykkedes næsten.
Spillet hakkede helt vildt, men opsætningen virkede.

Måske det er opsætningen der skal justeres eller noget :i
Jeg tror det kan lade sig gøre i mange tilfælde, men at det er pissehamrende svært :e

The

Superbruger
Tilføjet:
22-03-2006 09:49:12
Svar/Indlæg:
270/78
hmm.. det lyder lidt besværligt..!

er også kommet i et andet problem..!
spiller nogle gange på min PS2..
kan man på en eller anden måde sætte en PS2 til sin computer/skærm?

mvh. The Nax

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2006 11:40:22
Svar/Indlæg:
3214/18
#5 Det kommer an på hvilken skærm det drejer sig om. Hvis du har S-VHS eller composite indgang i den, så er det ikke noget problem.

The

Superbruger
Tilføjet:
26-03-2006 14:19:28
Svar/Indlæg:
270/78
har ikke købt den anden skærm endnu..!
havde overvejet en magen til den jeg har.. LG L1930SQ

kan i anbefale nogle S-VHS eller Composite skærme?

til omkring 2800-3000

mvh. The Nax

The

Superbruger
Tilføjet:
26-03-2006 14:31:02
Svar/Indlæg:
270/78
Har fundet en skærm her..

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Kan godt være jeg spørger dumt nu men..! vil det sige jeg kan sætte selve antenne kablet i denne skærm? Eller skal jeg have et TV kort som det går igennem? og vil jeg så kunne se fjernsyn samtidig med jeg spiller?

der står også PAL.. er det ikke det PS2 kører med..? altså kan jeg så sætte en PS2 til den?

mvh. The Nax

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2006 15:01:10
Svar/Indlæg:
3712/44
Jeg kan altså sagtens spille på den ene skærm (den primære) og se tv på den anden (sekundære), det skal dog være i et vindue, hvilket passer mig helt fint, da et tv billede i 20" på 50cm's afstand er lige i overkanten. Jeg ser næsten altid tv på den ene skærm, mens jeg spiller på den anden, og det virker fint med langt de fleste spil, opengl spil kan dog godt drillle.

Jeg plejer faktisk også at have en mediaplayer kørende, så jeg både hører musik (det gør jeg ALTID), ser tv og spiller. Så er der som regel også lige plads til msn listen på den sekundære skærm, så jeg kan hodle øje med hvem der er online, så jeg hele tiden er orienteret.

Det største problem med at få dette til at virke ordentligt er at man har et system der kan klare det. En dualcore cpu er vejen frem, men har man ikke det, vil man også kunne forbedre ydelsen med at have et grafikkort mere og så køre hver skærm på hvert sit grafikkort. Med mit SLI setup fik jeg aldrig en hel flydende spiloplevelse med 1x 7800GTX selv om min cpu havde HT, 2x 7800GTX kort, så kørte det butter-smooth. Min 920 og et enkelt x1900xtx klarer det imidlertid som en sveske.