Computer logik?

Bundkort / CPU d.  20. marts. 2006, skrevet af System
Vist: 278 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
20-03-2006 03:30:02
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har åbenbart/muligvis et problem med mit bundkort (se: http://www.hardware-test.dk/fo... ), men der er godt nok noget jeg ikke forstår (det er så måske heller ikke meningen :l );

Hvis den er gal med mit bundkort, hvordan kan det så være at jeg kan installere (har ikke prøvet at køre) Windows ME? Og også en Linux LiveCD (PCLinuxOS p92)?

Maskinen genstarter jo når jeg har forsøgt at installere Windows XP Pro, men kunne uden problemer installere ME og kører helt fint PCLOS.
Hvis der er problemer med bundkortet, burde maskinen så ikke genstarte uanset hvilket styresystem jeg installerer eller forsøger at installere?

Eller er der en eller anden sær form for computerlogik der tilsiger, at noget godt kan køre på ødelagt hardware, mens andet ikke kan?

I just don't get it :(
beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2006 11:12:24
Svar/Indlæg:
3943/44
Tja nogen styresystemer tolerer fejl mere end andre! - men det kunne godt lydesom en ram fejl!
Da linux plejer at være pænt ligeglad - og winME - den er fuldstændigt ligeglad (har været udsat for at en computer med ME frøs i et par sekunder temmeligt ofte! der stod noget om en ram fejl i bios, men ellers kom der ingen fejl - men computeren blev noget hurtigere og noget mere stabil, da vi fjernede den ene ram blok!)

Amaklan

Superbruger
Tilføjet:
22-03-2006 00:51:31
Svar/Indlæg:
61/6
Det virker mere som noget der er defekt på dit bundkort, tjek om nogen af dine kondensator ikke er bulet i toppen, der sider normalt et standset kryds hvis det buler ud af er de ved at gå, og meget ustabil. jeg har haft samme problem med et bord windows xp nada instal Me, ja men ustabil og sløj, windows 2000 ja install køre ok til den sku lave noget, frøs, linux og det var bøde redhat, mandrage, suse, og to andre jeg ikke lige kan huske, installere fint men kom med fejl når de sku lave noget.
mit problem var chipset mener det var via, og en kondensator var bulet i toppen

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2006 14:50:45
Svar/Indlæg:
3943/44
Det skal siges at den computer jeg med ME der havde problemer med den ene blok, fint kunne køre mem test, ingen fejl der!

tja men du kan jo prøve at teste med en blok af gangen og skifte mellem dine blokke, hvis du har flere!

Men skal da ikke kunne afvise at det er bundkortet!