Har taget en HHX og ville ikke gaa den helt ordinaere vej derefter... Har for store ambitioner til det :e
Jeg ville gerne ud og se verdenen fra en anden vinkel end lille sikre Danmark, og se om alt det de har proppet i hovedet paa mig de sidste 3 aar paa HHX virkelig kan bruges til noget :)
Muligheden boed sig for at komme til udlandet og arbejde i 2 aar som trainee, saa slog jeg til!
Da jeg hader tysk og fransk, og syntes Engelsk er for sejt, saa et engelsktalende land blev et naturligt valg... Soegte efter jobs i Irland og England. Irland var noget hoe, og England havde jeg kun en samtale...
Tog chancen og tog til Stratford upon Avon, 2 timer Nordoest for London, hvor jeg nu har arbejdet i 7 mdr. for et moebel sourcing firma.
Vi er flere firmaer under et tag med en Brasiliansk afdeling (Action Export), en Asien del (Sourcebynet) og et nyt Engelsk (Bestseller).
Action Export er fyrtraesmoebler fra Brasilien...
Sourcebynet er 3 tidligere IKEA direktoerer, som startede deres eget sourcing firma, hvor vi saelger alt til huset til store detailkaeder i primaert Europa...
Vores danske afdeling med Jysk og Silvan...
Hvis nogen kender Jysks egetraesserie, maaske har noget staaende, saa kommer den fra os :)
Er pt ved at samle proever af det lort i vores showroom :e
Bestseller er helt nyt og skal foerst til at rulles i position. Det er moebel bestsellers fra Europa...
Jeg laver alt fra at staa paa messer, samle moebler, salgsmateriale, salg, stoevsuge, vaere chauffoer for chefen, hjaelpe kunder, styre logs osv.
Saa mange dage ligner sjaeldent hinanden :)
Loennen er lidt lav (£600=6.600DKK) og det er lidt svaert at faa det hele til at haenge sammen...
Men paa den anden side har jeg laert ustyrligt meget foerst og frememst om mig selv og livet generelt de sidste 7 mdr., men naar jeg er faerdig her, saa kan jeg komme naesten kommer hvor hen i verden jeg vil :)
Hvis det er det jeg vaelger...
Paa sidenlinien er jeg indvolveret i Coolerkit.dk, hvor jeg har en finger med i indkoeb, support og marketing...
Har bl.a. andet fundet en ny producent i Slovenien, som i kommer til at se meget mere til snart :)
Det giver ikk ret meget pt., men det skal nok komme :)
Det betyder at jeg pt ikke har nogen penge til at koebe nyt HW for pt., men planen er at det skal nok komme :e
/Thomas