Origen AE X11 HTPC.

Diverse d.  20. marts. 2006, skrevet af Huddy
Vist: 7286 gange.

Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2006 19:05:08
Svar/Indlæg:
1881/217
En grundig gennemgang af et High-end HTPC kabinet fra Origen AE, som er den anden i rækken af deres topmodeller.

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
Had
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2006 20:33:09
Svar/Indlæg:
804/29
Jeg har selv lige bygget med Mstation's HT1100 og de var et mareridt at samle. Lidt ala dine oplevelser med cd-drev. Jeg kan VARMT anbefale at anskaffe en modulær strømforsyning - det hjælper på pladsen :)



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2006 21:26:54
Svar/Indlæg:
6531/410
kan bedre lige silverstone LC17

to 92 mm i front
to 80mm bagi
+ en 80mm isiden lige ved cpuen.

har forresten sådan en til salg hvis nogle mangler :)



#3
kb
 
Superbruger
Tilføjet:
31-03-2006 00:46:53
Svar/Indlæg:
181/32
#2 og nu har jeg så lige lyst til at slå dig, har lige været ude og hente mit lc17 idag og kunne da godt tænke mig at have sparet et par hundrede:(
men har fundet en stor ulempe, kan ik finde ud af om det er kabi psu eller bundkort der er skyld i fejlen. men man har valgt på mit asrock mobo at placere atx stikket oppe i hjørnet mellem cpu'en og bagsiden, så i lc17 skal mit atx kabel fra min tagan modular psu trækkes hen over gfx og listes rundt om cpu køleren (er kun lige nødagtigt langt nok)
damm pis-lort. ellers mega fedt kabi og gode muligheder for køling





pehrsson
 
Overclocker
Tilføjet:
04-04-2006 15:12:01
Svar/Indlæg:
2/0
Det er en gammel version af kabinettet Huddy har testet. Der kom en version 2 i december med 2 blæsere bagi og en blæser under haddisk rammen. Desuden skulle problemerne med manglende alignment til PCI kortene være rettet. http://origenae.com/forum/view...

Hvorfor Origen ikke kan finde ud af at opdatere deres website med de korrekte specifikationer står hen i det uvisse, men det giver ikke noget særligt professionelt indtryk af virksomheden.



damm
 
Overclocker
Tilføjet:
04-11-2006 12:52:36
Svar/Indlæg:
1/0
pehrsson, du har ret! Har netop modtaget mit nye X11 kabinet og har svært ved at genkende dele af testen. Bl.a. er mit kabinet ikke foret på nogen måde. Har lidt på fornemmelsen, at Origen har gjort dette, inden de leverede det til test hos Huddy... Fakta er i hvert fald, at køber du det i dag, så er det IKKE foret.

Én af årsagerne til, at jeg valgte netop dette kabinet er, at jeg er en smule pernippen med støj og det trak da bestemt i den rigtige retning, at der kun var én blæser i kabinettet. Kigger man på billederne i Huddys test, billederne på MM-Visions side og billederne på Origen's egen side, ser man kun én blæser. Men når man modtager kabinettet, så er der monteret to... Hmmm...

Og ligesom Huddy, så modtog jeg heller ikke noget display sammen med mit kabinet. Men efter en henvendelse til MM-Vision, landede det hurtigt i postkassen. Dog var der ingen fjernbetjening med, men det skriver de nu heller ikke noget om, at der skulle være.

Ovenstående er bestemt ikke nok til, at jeg bliver træt af kabinettet, for det er virkeligt lækkert og der er jo også foretaget en række forbedringer på det. Men... det kan da godt irritere en anelse, at man ikke får helt det, man forventer.

Og MM-Vision viste sig at være en fin leverandør på produktet. Stor ros til dem!