PSU

Diverse d.  21. marts. 2006, skrevet af Wulffezz
Vist: 199 gange.

Wulffezz
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2006 17:26:33
Svar/Indlæg:
41/21
Jeg har flg:
Asus A8N SLI
120gb sata II seagate hdd
Inno3D Geforc e7800GT
Amd Athlon X2 3800+

Har fået at vide at min nuvræende strømforsygning har for lidt amperer på +12v linjen og er kun på 400W som ikke er nok, købte den hos SHG og har fået penge back, nu skal jeg have en ny og må MEGET gerne være hos shg :)! Helst være hos shg, pludeseligt prøvede jeg også at sætte en til 19" skærm til, så genstartede min comp altså prøvede at sætte dual skærm på, så kunne jeg slet ikke starte win op! Den frøs bare når den skulle loade, kunne kun i fejlsikrer tilstand. Men efter 100 førsøg prøvede jeg at tage strømmen for skærm #2 virkede den :S


Mit spørgsmål 2

Når jeg skal starte comen dagen efter jeg sidst har brugt den dvs ca 12t eller merer så når den loader win så går den bare i stå i den der loade bar og der sker ikke en pind. Når jeg genstarter den så kan jeg vælge fejlsikret tilstand osv.. så vælger jeg det der "normale" eller hvad det hedder så virker den?! Er det noget med PSUEN, men og kan i anbefale mig en PSU hos shg :)? maks de 6-700

Wulffezz
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2006 17:34:31
Svar/Indlæg:
41/21
Hvad med sådan en her ville den være god nok eller er der andrer i kan anbefale? Havde ellers tænkt på en Chill Innovation på 500W fra shg.dk også men hvad med den her http://www.shg.dk/link.asp?got...

Har også fundet ind i lidt dyrer klasse fra coolermaster
http://www.shg.dk/link.asp?got...

Altså hvad jeres forslag? En anden, coolermastern, thermaltkaen eller chillen eller nu jeres eget forslag? skal være hos SHG pga der har jeg mit "tilgode bevis"
Og kan de/den klare mit system :(

Kan ihverfald se Coolermasteren og TT'en har 18Amperer på +12 V linjen
MEn kom med jeres svar :D


TroelsOlesen
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2006 17:53:48
Svar/Indlæg:
1996/65
faktisk har Coolermasteren 18+20+12 = 50A ... de er dog fordelt på de forskellige stik typer .. så man kan ikke bare trække 50A ud igennem et kabel ...

Angående PSU valg ... der kan jeg kun snakke om hvad man ikke bør vælge ... og i det er chill inovation og Thermaltake ...

Jeg har selv 3 chill inovation PSU'er som jeg var pænt glade for i starten ... men ligepludselig begyndte de at larme rimelig meget ...

Thermaltakes psu'er kender jeg ikke så meget til, men jeg kender en del til deres blæsere ... og er der noget som TT blæsere kan, så er det at larme ... :i



Wulffezz
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2006 19:09:59
Svar/Indlæg:
41/21
Fair men nu flippede min mor ud på SHG.dk fordi de gfad ikke refunderer penge end via check og krævede efterkrav hvis vi skulle bruge til gode omg. Så jeg må kun købe i www.zitech.dk fordi den er en vi kan kører til :( Har i nogle i kan anbefale?

Men hvordan er det som om min comp dør i det der windows load nogle gange :(! Lige som den kun virker når jeg får de der valgmuligheder om jeg skal have fejlsikret mm. at det virker? Har altid haft den problem siden ejg ifk min comp selvom jeg har formateret 10XX antal gange



deejayxit2006
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2006 19:45:04
Svar/Indlæg:
1/1
Hvis jeg skulle vælge en fra Zitech blev det denne tagan :
http://www.zitech.dk/Product/D...



Morten-[TB]-
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2006 20:38:25
Svar/Indlæg:
4310/364
bare ikke den coolermaster.. jeg læste den PSU tråd inde på tomshardware og der failede den simpelthen... den lukkede computeren når den kom under for stort press :l



gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
21-03-2006 21:45:38
Svar/Indlæg:
5678/460
jeg har en NorthQ 500W extreme king kong PSU den har jeg haft i snart 1-1½år og den yder stadig godt og larmer slet ik