Computer f*cker totalt

Diverse d.  21. marts. 2006, skrevet af Wulffezz
Vist: 369 gange.

Wulffezz
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2006 21:43:48
Svar/Indlæg:
41/21
Nu er jeg död træt af min computer, købte en ny sammel selv for 8300,- for 2 uger siden, har knoklet løs for at få den til at funke.
Anlæg,skærm og computer og fjernsyn (ca 24") tilsluttet via ET kontakt stik og 2-3 forlængere, og så en 60W pærer ville jeg gætte på. SKal have ny strømforsygning imorgen fra zitech.dk (kan nogle anbefale mig en)? Som skal være på 500W og have nok Amperer på 12V linjen. Har oplevet at temperaturen stiger på min cpu ret hurtigt på idle når jeg måler den. Jeg har haft 2 PSU'er, den ene som har for lidt amperer på 400W er total ustabil, mus og tastatur fryser ind imellem når cpu bliver varm)
Nr2 er en gammel kabinet PSU som er også på 400W men idle temperaturen stiger underligvis på CPUen, fra 32-40 på 5min ?! Da jeg havde den gammle, som jeg fik refundret, var idle på 27 grader. Nu har jeg bemærket, da jeg tilsluttede en til 19" fladskærm så kunne jeg ikke starte XP op den der blå loade bar ( --- ) <-- lille demo :) Den gik i stå pludeseligt, så kunne den ikke starte Windows op. Så pillede jeg ved den i 1½ time, og efter det tog jeg størmmen ud fra skærm #2 så funkede det en skam :x Men nu sker der jo at cpuens idle stiger hele tiden og får de så kendte "blackouts" i NFS MW og BF2 ! Forstår ikke hvorfor den gør det? Havde læst på SHG.dk's friendly asked questions man skulle bios opdaterer for at få det væk, men nu har jeg bios version 1014 og har stadig det der crap nu :S!

Har bemærket første gang jeg skal starte min com op så går windows load baren i stå. Så genstarter jeg og vælger Start computer normalt så funker den :r Men nu begynder den jo at få blackouts ret ofte, men kun når jeg spiller? Kan det være fordi jeg skal have en størrer PSU? Fordi den jeg har nu er på 16 Amperer på +12V linjen kan jeg se.

OG! OG! Det lige som bundkortets 3 pins stik "nogle af dem" som er til overs, ikke kan kører mine 3 blæser?! Lige som mobo ikke får nok strøm? Men de funker på 4 pin stik

Og nu til det endelige ressultat har flg: 8)

Asus A8N SLI
Amd Athlon X2 3800+
1024mb standard kingstone pc3200 ram
InnoVision GEFORCE 7800GT
120Gb Seagate SATA-II Harddisk
3 Blæser tilkoblet
1 gang blå leed i fronten til at se om komputeren er tændt




P.S Skal jo købe ny PSU i zitech imorgen, så kom lige med hvad i kan foreslå :) Til jer som er trætte af alle mine indlæg, sry men jeg kommer jo frem i sagen :)? Finder ud af noget nyt konstakt *hehe*

gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
21-03-2006 21:51:11
Svar/Indlæg:
5678/460
sådan en tagan på små 530W skulle ha amp nok det er godt mærke af hvad jeg har hørt den er lidt dyrere end de andre men jeg vil mene det er pengene værd



Wulffezz
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2006 22:12:51
Svar/Indlæg:
41/21
Nu har jeg tv osv alt på en gang de 230V mener jeg der var en stikontakt på (man skal jo kunne huske lidt fysisk =D) Okey anyways, jeg kunne endnu engang ikke starte min comp op, mit tv var tændt og anglæg, jeg slukkede for dem, og pif paf puf det tog 8sek at loade win op? Når jeg har anlæg tændt eller tv så tager det normalt 20 sek?! Hvad kan det være!? Altså kan det være jeg får blackouts når jeg spiller pga jeg har tv tændt mm? Altså har jo alt kørende over et 230V kontakt jo.



gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
21-03-2006 22:31:16
Svar/Indlæg:
5678/460
jeg har min pc og 20" tv og vandkkøling skærm og modem switch på samme stik kontakt



Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2006 23:25:31
Svar/Indlæg:
6899/119
'amen er det ikke indlysende at du belaster din kontakt for meget ?:( ?:( ?:(


For mig virker det ret så ligetil, at det åbenbart ikke er din PSU, bios eller noget andet, end din stikkontakt der bliver belastet for meget.



Amaklan
 
Superbruger
Tilføjet:
22-03-2006 00:18:42
Svar/Indlæg:
61/6
det virker mega underligt, sku da være lige gyldig hvad du har på 230 volt ledningen. min ide er: ustabil forsyning, eller/og bundkort, og/eller ram. eller du har overset noget, demontere alt og start forfra, stille og rolig, lås døren, sluk telefonen. :)



Lars_hjort
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2006 00:40:06
Svar/Indlæg:
1900/33
Som #4 siger er det indlysende du belaster gruppen stikkontakten sidder på!

/Lars



Amaklan
 
Superbruger
Tilføjet:
22-03-2006 12:11:53
Svar/Indlæg:
61/6
Belaster stikkontakten, det syndes jeg er noget sluder. hvorfor kører mit system.
Amlæg, 3 lamper hver 20 Watt, 28" TV, router og 2 switch, klok radio, bateri oplader, printer, scaner, plus komplet computer som også pliver tilsluttet af og til, lødekolbe, strømforsyning.
jeg har 1 stikkontaki på mit værelse, sorry 2 den ene er der kun en lanpe sat til (allene), så jeg kan ikke se hvad der sku være galt.




Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2006 12:25:19
Svar/Indlæg:
6899/119
#7

Hvad så med at du fortæller os hvad der er galt?!

Det er set før det Lars_Hjort og jeg selv påpeger.



Amaklan
 
Superbruger
Tilføjet:
22-03-2006 14:20:32
Svar/Indlæg:
61/6
Nå ..du mener så at Wulffezz skal kontakte sin El leverandør og få trugget en linje kun til hans computer, hvis det er set før, så må det være fordi det er en forsyning af så dørlig kvalitet at den ikke er sikret mod induktiv spænding, og støj. jeg tror ikke på det er fordi der er andet udstyr på samme 230V linje.
Kan i ikke senv se det hvis jeg havde samme problem, og 1. stik i rummet, så vil i ha at jeg sku trække en ekstra ledning inde fra rummet ved siden af, kun til computeren., det er der ikke noget logig i. x(



Amaklan
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2006 15:49:27
Svar/Indlæg:
61/6
Nå Wulffezz, hvad går det op i har du fået den forsyning i, vil meget gerne vide hvordan det går.
:D