Overclocker
Tilføjet:
21-03-2006 21:43:48
Svar/Indlæg:
41/21
Nu er jeg död træt af min computer, købte en ny sammel selv for 8300,- for 2 uger siden, har knoklet løs for at få den til at funke.
Anlæg,skærm og computer og fjernsyn (ca 24") tilsluttet via ET kontakt stik og 2-3 forlængere, og så en 60W pærer ville jeg gætte på. SKal have ny strømforsygning imorgen fra zitech.dk (kan nogle anbefale mig en)? Som skal være på 500W og have nok Amperer på 12V linjen. Har oplevet at temperaturen stiger på min cpu ret hurtigt på idle når jeg måler den. Jeg har haft 2 PSU'er, den ene som har for lidt amperer på 400W er total ustabil, mus og tastatur fryser ind imellem når cpu bliver varm)
Nr2 er en gammel kabinet PSU som er også på 400W men idle temperaturen stiger underligvis på CPUen, fra 32-40 på 5min ?! Da jeg havde den gammle, som jeg fik refundret, var idle på 27 grader. Nu har jeg bemærket, da jeg tilsluttede en til 19" fladskærm så kunne jeg ikke starte XP op den der blå loade bar ( --- ) <-- lille demo :) Den gik i stå pludeseligt, så kunne den ikke starte Windows op. Så pillede jeg ved den i 1½ time, og efter det tog jeg størmmen ud fra skærm #2 så funkede det en skam :x Men nu sker der jo at cpuens idle stiger hele tiden og får de så kendte "blackouts" i NFS MW og BF2 ! Forstår ikke hvorfor den gør det? Havde læst på SHG.dk's friendly asked questions man skulle bios opdaterer for at få det væk, men nu har jeg bios version 1014 og har stadig det der crap nu :S!
Har bemærket første gang jeg skal starte min com op så går windows load baren i stå. Så genstarter jeg og vælger Start computer normalt så funker den :r Men nu begynder den jo at få blackouts ret ofte, men kun når jeg spiller? Kan det være fordi jeg skal have en størrer PSU? Fordi den jeg har nu er på 16 Amperer på +12V linjen kan jeg se.
OG! OG! Det lige som bundkortets 3 pins stik "nogle af dem" som er til overs, ikke kan kører mine 3 blæser?! Lige som mobo ikke får nok strøm? Men de funker på 4 pin stik
Og nu til det endelige ressultat har flg: 8)
Asus A8N SLI
Amd Athlon X2 3800+
1024mb standard kingstone pc3200 ram
InnoVision GEFORCE 7800GT
120Gb Seagate SATA-II Harddisk
3 Blæser tilkoblet
1 gang blå leed i fronten til at se om komputeren er tændt
P.S Skal jo købe ny PSU i zitech imorgen, så kom lige med hvad i kan foreslå :) Til jer som er trætte af alle mine indlæg, sry men jeg kommer jo frem i sagen :)? Finder ud af noget nyt konstakt *hehe*