DLL file

Software d.  24. marts. 2006, skrevet af System
Vist: 227 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
24-03-2006 02:17:34
Svar/Indlæg:
0/11005
hey,

et spørgsmål til jer, som har sikkert mere forstand på sofware end mig!

jeg har diskuteret med en af min venner om DLL filer på computer, og vi kunne ikke rigtig blive enige!
det vi diskuteret om var: om sletning af kun en dll file vil få betydning for at man ikke kan komme på nettet!
jeg mener at dll filer er meget vigtigt, og sletning af dem, vil ødelægge systemet, men det er min ven ikke enige i.

Kan man med at slette kun EN dll fil får windows Exploreren til at ikke kan komme på nettet?
hvis det er, vil jeg gerne vide hvilken dll file det er, og hvor er den placeret.
det eneste måde jeg kan overbevise min ven er at bevise det til ham. Selvom den måske vil betyde en formatering af computeren.

Mange tak på forhånd.
alex
Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2006 02:39:26
Svar/Indlæg:
10398/435
Nu har XP beskyttelse af kritiske filer så det bliver nok svært.

Men vis du er frisk på en formatering så skulle en kernel dll fil nok holde din computer fra nettet. Om du overhovedet kan få lov til at slette den skal jeg ikke kunne sige. Ellers kig windows/system32 folderen igennem for dll filer. Der kan man nok også lave noget rigtig f*ck. Du skal nok være i safemode for at kunne lave rigtigt ballade.

Om der er en fil som direkte gør at IE ikke kan komme på nettet skal jeg ikke kunne sige. Det har jeg slet ikke nok indsigt i, men det skal nu nok passe at der er. DLL filer kan roligt anses som system-kritiske filer.

PDx2240

Overclocker
Tilføjet:
24-03-2006 10:06:00
Svar/Indlæg:
30/11
uuH kan huske den tid, hvor Win98 var på sit højeste. Har fandme siddet og kopieret mange dll-filer fra den ene computer til den anden manuelt fordi at den ene fil manglede eller var deffekt. Det har sku altid virket for mig

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2006 10:55:26
Svar/Indlæg:
3943/44
Hvis du sletter en dll fil, vil det program som bruger dll filen få et problem! - der ligger en del vigtige ting i sådan en dll fil!

så sletter du den rigtige så kan det blive svært at komme på nettet (du kunne med fordel fjerne en der har noget med netværk at gøre, så er der ligesom lukket!)

og det skulle ikke være svært at gøre en windows ubruglig! - man kunne jo slette et par dll'er der hører til explorer (desktop) og så har man ingen grafisk brugerflade! og da windows konsolen er svag er computeren cirka ubruglig!