MediaPortal

Litteratur d.  26. marts. 2006, skrevet af epi^zepto
Vist: 14349 gange.

epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2006 13:25:30
Svar/Indlæg:
3329/182
Et spændende alternativ til Windows MCE. MediaPortal er OpenSource så det er freeware. We like.

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
Jaller
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2006 10:20:16
Svar/Indlæg:
657/18
Det er super godt nu har jeg ikke selv prøvet MCE Rigtigt inu så kan ikke sige havd der er bedre eller hvad der mangler..

PT køre jeg det på en 800@1000 PIII 512RAM og GF4MX 440 kortet har jeg overclocket lidt for at menuerne ikke hakker når man kørte rundt i dem...

men fonktions messigt fungere det super godt og er helt sikkert et super godt alternativ til MCE......

(det ville jo også være en sviner at køre rundt med en maskine der køre STD :e )



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2006 11:08:12
Svar/Indlæg:
3329/182
Efter min mening er det er bedre alternativ end MCE. Men der er desværre de småfejl, hvilket er lidt irritrenede til tider. Men nu har jeg da kørt med det i et stykke tid og jeg er da stadig glad for det :)



finger
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2006 12:18:08
Svar/Indlæg:
571/106
For hel.... en god artikel!! Det var lige hvad jeg manglede!
Jeg har nu haft mit mediecenter i 3 måneder med win MCE som efter min mening sutter røv! Det er skiode ustabilt og der er altid fejl i EPG'en og microsoft nægter at supportere det eller at gøre noget ved fejlene.
Mit råd til ALLE vil klart være at vælge Mediaportal. Efter at have læst din artikel er jeg overbevist om at det er langt bedre. Nu vil jeg ihvertfald selv kaste mig ud i det!



Ghe2
 
Superbruger
Tilføjet:
28-03-2006 12:26:56
Svar/Indlæg:
732/39
Jeg er heller ikke tilfreds med MCE2005, men fik det heldigvis gratis på mit arbejde, men et andet fedt alternativ kunne også være Meedio, det koster penge, men damn alle de funktioner og plugins og lir der findes til det program, er federe end Mediaportal IMO, men efter hvad Lordmessi skriver om, at det stort set bliver lavet af amatørere så er det satme godt gået.



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2006 12:29:29
Svar/Indlæg:
3329/182
#3 Selv tak ;)

Jeg ved at ressourcerne er vidt forskellige hvad enten der er tale om Win MCE, MediaPortal eller Medioo. Det er bare ikke altafgørende for om Hr. og Fru. Jensen vælger det ene eller det andet. Derfor er man nødt til at være lidt mere objektiv.

Men selvfølgelig er det da møghamrende skide fedt at en gruppe frivillige er kommet op med noget der rent faktisk er bedre end noget en flok højt betalte har præsteret.

Det eneste jeg gerne så der var en tak bedre er den indstilling af EPG'en, men det virker rigtig godt når det først er sat ordentligt op.

#4 EPG'en skulle gerne være fuldt funktionsdygtig i MCE fra februaer måned i år :)



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2006 12:47:24
Svar/Indlæg:
3329/182
#3 Forresten som jeg nævner i artiklen så er jeg meget interesseret i at købe MediaPortal i den æske der. Syntes den er alt for fed. Jeg betalte gerne for den smukke sag.

Men jeg kan se at I har nogle problemer med at folk tilsyneladende sælger MediaPortal over e-bay - sikke noget svineri :l




finger
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2006 13:18:29
Svar/Indlæg:
571/106
#7 Ja vi har vel alle set den artikel fra politiken om MCE hvor Microsoft lover at EPG'en skulle virke fra februar. Men jeg er en ejer af MCE og EPG'en virker altså _ikke_ 100%. jeg vil sige 40-50%. Lidt over halvdelen af mine kanaler (har i alt 37 kanaler) har ikke EPG. Og mange der har EPG er EPG'en ukorrekt. FX er det umuligt at optage LOST og CSI da de altid vises forkert.



pizzabager
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2006 13:21:22
Svar/Indlæg:
531/120
fed artikel, god læsning når man går og overvejer en HTPC :)



JacobHL
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2006 13:30:39
Svar/Indlæg:
1776/116
epi^zepto - Skummel musiksmag :P 50 cent? Nej vel...
Derudover: Du kunne nu godt have taget et messengerscreenshot eller 2, og bare cencureret alle navne(en stor fed sort firkant i paint :P)

Derudover: Rigtig fed artikel/anmeldelse. Der er en ting der fik mig til at elske den: Support for Medion X10 remote; Hey, sårn en har jeg, og jeg troede den var total ubrugelig..

Jeg har alligevel TV-tuner i min stationære, som jeg ikke bruger, og et TV 2-3 meter fra mig, så tror vist jeg skal skaffe et antennekabel.



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2006 13:59:42
Svar/Indlæg:
3329/182
#12 Det lyder interessant. Det glæder jeg mig til at høre mere omkring.

#13 Hehe hvad er der nu galt med ham? ;)

Det kunne jeg vel, men så havde det vel bare været det samme som det er nu med en sort firkant i midten :00

#14 Kunne jeg forestille mig, men håber da det bliver en mulighed :)



JacobHL
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2006 14:24:26
Svar/Indlæg:
1776/116
#15 - Vil bare se hvordan MSN ser ud i front-end'en. Pt. skal jeg skaffe et antennekabel, og min fjernbetjening(som er lånt ud til en ven :l )



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2006 15:03:31
Svar/Indlæg:
3329/182
#16 Hent da programmet. Det tager da maks. 5 min at finde ud af.



Tom
 
Superbruger
Tilføjet:
28-03-2006 15:08:15
Svar/Indlæg:
428/81
epi^zepto, jeg roser generelt aldrig folk, jeg ved ikk helt hvorfor - men fårk den artikel er altså skrevet godt, gode dybe personlige antagelser og tanker. U da man!

Og - well jeg - skal vist til at lade være med at bruge den her shuttle som desktop PC.. :)



Tom
 
Superbruger
Tilføjet:
28-03-2006 15:22:57
Svar/Indlæg:
428/81
Jeg har et spørgsmål dog

Jeg bruger en parabol, så kan jeg sætte min HTPC til at bruge dette program via min parabol - eller er det kun fedt for de folk der har kabeltv?

Altså optage en kanal samtidig med jeg er en anden osv, reelt kan jeg vel ikke se 2 forskellige parabol kanaler



JacobHL
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2006 15:30:08
Svar/Indlæg:
1776/116
#17 - Ih, det er 5 minutter for meget :P

Har faktisk hentet det, men vil ikke sætte det op før jeg får et antenne signal.

Kan ikke huske om jeg har skrevet det, men syntes faktisk også det var en _rigtig_ god artikel, godt suppleret med screenshots. Thumps up for det.



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
28-03-2006 15:54:44
Svar/Indlæg:
14079/622
For nice artikkel, Epi^zepto^..også lige noget jeg kan bruge!

->LordMessi
Rigtig fedt initiaiv I har taget med dette OpenSource OS.
Det ærger mig dog lidt, at i ikke understøtter ATi RemoteWonderII, som imo er en rigtig fed remote. Men så må man jo bare købe sin en windows MCE-remote, den koster jo ikke meget. :)



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2006 17:52:24
Svar/Indlæg:
3329/182
#18, 20 og 21 Takker :)

#19 Du kan godt køre din parabol igennem HTPC'en, men så hænger du altså på tuneren i parabolmodtageren og har derfor kun mulighed for at optage en kanal eller se en kanal.

Men har du et TV-tuner kort med en eller to tunere er de selvfølgelig stadig frie, men de kan kun tage sig af almindelig antennekanaler.



#18
kb
 
Superbruger
Tilføjet:
28-03-2006 18:29:23
Svar/Indlæg:
181/32
imponerende artikel

#14 jeg vil være ærlig, jeg har set på programmet men installerede det aldrig, simpelthen fordi det var freeware og fordi jeg havde en fyfy version af mce2005 (og hvor føler man sig da dum når man har bakset med en ulovlig engelsk windows version i timevis og så smækker nogle fritidsgutter noget bedre sammen GRATIS)
desværre er min stationære i mange dele, der går en uges tid før den bliver samlet men så snart den er installerer jeg det, og vil gerne melde mig som tester.

jeg kan ik vente med at få installeret det:)



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2006 23:05:18
Svar/Indlæg:
2353/24
Virkelig god artikel du har fået lavet, og ikke mindst meget brugbar! Jeg vil klart prøve det af en af de nærmeste dage, for jeg har ledt efter en anden mediacenter "brugerflade"/OS end MCE2005.



Beach
 
Superbruger
Tilføjet:
28-03-2006 23:31:49
Svar/Indlæg:
112/15
KANON.... Ikke mindre en den bedste artikkel jeg til dato har læst på dansk omkring Subj.
Til det kan jeg kun takke mange gange ;)

Jeg har ikke selv prøvet prog. selv om det for flere måneder siden blev mig anbefalet. Dette ene og alene fordi jeg med en hurtig gennemgang af det stuff der var på dansk stadig kunne læse at der var massere af problemet med programmet.

Jeg valgte derfor at ->købe<- et prog. (BeyoundTV) da jeg forventede at man her havde et produkt der virkede 100% siden de forlangte penge for det.
Til dels er dette også hvad jeg har fået. De 2 ? jeg har haft til prog. blev besvaret af en admin. i deres forum inden for nogle få timer.
Prog er ikke så brugt i europa og dette giver som i Subj. også "os" problemer med EPG op opsætning af et system der ikke skal bruges svedige timer på, men som bare kører.

Kan oplyse at BeyoundTV endnu ikke har svigtet mig, kun et par fejl i min måde at bruge prog. på har fået det til at misse noget af de 2 optagelser jeg havde sat prog til at optage (længde på optagelsen i stedet for slut-tid)

Den 2. grund til at vælge et alternativ til MCE var så at det godt kan være at Subj. giver problemet, men MCE så meget værre at det ville være dyt bot at betale for et OS (XP = MCE = Kejserens nye klæder!) der giver flere dårlige end gode oplevelser.

Hvis der ikke er andre der kommer før mig, er jeg ret sikker på at en gæsteartikkel vil ligge med min underskrift på når jeg har fået bygget de sidste ting ind i min vandkølede Silverstone HTPC..

//Beach



Skipper
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2006 12:24:03
Svar/Indlæg:
971/67
Er også ganske tilfreds med brugen af mediaportal

Er der nogle der har en guide til at mediaportal optager i fx xvid i stedet? Har et hauppauge 150 mce tv-kort.

Nogle der ved hvor man kan hente driver til en MCE Remote til windows XP. Ser jo ingen grund til at købe windows MCE, når man kan få mediaportal gratis. :e

Ps. Det er super fedt at man kan hente diverse plugins, så man kan få stortset alt hva man drømmer om.

/Skipper



#22
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2006 13:11:14
Svar/Indlæg:
3640/1231
#26 > Kender ikke til noget med at optage i Xvid må jeg erkende, men du skal ikke bruge en driver til MCE remoten :)
Den bliver automatisk fundet af WinXP uden problemer :)



Skipper
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2006 19:55:59
Svar/Indlæg:
971/67
#27

Det har jeg prøvet, men den kan ikke installeres, den finder "ehome et eller andet transciever" men den vil ikke installeres. Jeg har godt nok fintunet installation med nlite, men kan ikke se jeg skulle have fjernet driverne til remote. Der må da kunne findes en driver et elelr andet sted.

/Skipper




#24
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2006 21:35:38
Svar/Indlæg:
3640/1231
#28 > Det aner godt nok ik...

Men lidt Googlen rundt gav mig dette link:
http://www.byremote.com.au/Hip... %20the%20replacement%20MCE%20Remote%20Driver

Det KUNNE tyde på at det kunne løse dit problem :)
Lad os endelig høre om det virker for dig :i



Skipper
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2006 22:50:42
Svar/Indlæg:
971/67
#29

Tak for linket. den driver spiller max. Nu kan jeg styre winamp via remote. Skal lige sætte mig mere ind i HIP, måske kan jeg styre musen med piltasterne?

/Skipper



espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2006 14:26:55
Svar/Indlæg:
2175/186
Cool artikel...

Men hhm.. går ikke ud fra at det er et styresystem som nævnt ;) (bagatel)... men altså:

styresystem subst. -et, -er, -erne 1. det grundlæggende program i en computer som aktiveres når computeren tændes, og som styrer programafviklingen på computeren = OPERATIVSYSTEM



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2006 20:11:19
Svar/Indlæg:
3329/182
#31 Der er tale om et program. Det er derfor jeg skriver "styresystem" i sitationstegn i artiklen.

Det fremgår også at Windows XP SP 2 er påkrævet ;)



Tmulds
 
Overclocker
Tilføjet:
10-04-2006 12:18:28
Svar/Indlæg:
1/0
:i
Ønske til ny funktion:
Rigtig mange er jo vant til at skrive SMS, kan man forestille sig at fjernbetjeningen kunne gå ind i en dialogboks hvor man havde mulighed for at skrive v.hj.a. taltasterne? Ordbogen i en HTPC lider ihvertfald ikke af hukommelsesproblemer.



thrue
 
Overclocker
Tilføjet:
22-06-2006 12:23:35
Svar/Indlæg:
15/0
Af unævnte topplusser skal da lige nævnes at det er det eneste MC der understytter Twinhan med CA modul til f. eks. Conax hvilket betyder at jeg kan sidde her og se HD TV fra Canal Digital, dog uden undertekster hvilket jeg savner meget. Samtidigt er der installeret Pinnacle 310 med digital / analig TV + FM radio. Alt virker. MS og USA aner vist ikke noget om Digital TV endnu, derfor gør Bill Gates ikke så meget ud af TV delen. Så tænk jer lige om hvad i får = TV, harddiskrecorder, DVD afspiller osv. som virker, men som man lige skal arbejde en smule med, så glem alt om MS Mediacenter ( som ikke en gang tog halvdelen af de sattelitkanaler ind som MediaPortal ) og så gratis ;) :i



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2006 12:35:14
Svar/Indlæg:
4120/115
En ting som der ikke rigtig er nogen der omtaler, det er at Microsoft kalder det Media Center, og læg mærke til Center, for MCE laver altså mange andre ting end at levere en bruger/tv venlig brugerflade! F.eks. giver MCE mulighed for at levere indhold til alle mulige andre enheder i hjemmet, og endda flere enheder på samme tid! Så det er måske ikke helt sammenligneligt aligevel, hvadenten man kan lide den ene eller anden brugerflade...



Trigger
 
Superbruger
Tilføjet:
21-10-2006 14:03:09
Svar/Indlæg:
147/29
kan man koble xbox 360 sammen med den ??




Bit
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2006 21:56:10
Svar/Indlæg:
258/64
hvilket format optager programmet i hvis man optaer fra tv? er det mpeg eller er det der MS crap som MCE optager i