BIOS HD fejl

Diverse d.  26. marts. 2006, skrevet af System
Vist: 173 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
26-03-2006 21:34:32
Svar/Indlæg:
0/11005
Da jeg ville flytte en harddisk fra én computer til en anden blev disken pludseligt ikke længere genkendt i BIOS'en. Jeg begyndte så at fumle lidt rundt med master/slave settings samt forskellige kabler. Det endte med at jeg flyttede disken tilbage i den oprindelige computer, hvor den nu heller ikke kunne genkendes.

Disken er ikke helt ny mere, så det er ikke den jeg er så ked af at miste - det er dataene på den. De er det nærmeste man kommer på livsnødvendige, og jeg er derfor desparat for at få disken i gang igen; i det mindste bare længe nok til at jeg kan trække data ud af den.

Under opstarten er der en lang pause der hvor diskdrevene detekteres, hvilket vel kunne tyde på at disken registreres, men ikke fungerer? Hvis jeg isætter den som slave, forhindrer den boot fra masterdisken (på trods af at den jo ikke genkendes i BIOS!)

Alle tanker om problemet er velkomne, jeg kan ikke selv se hvad der skulle være galt. Der er ingen åbenlyse fysiske fejl/mangler på disken. Håber meget der er nogen der har en ide til hvordan jeg kommer videre.
Emillos

Overclocker
Tilføjet:
26-03-2006 22:05:16
Svar/Indlæg:
14079/622
Du kan have ristet printet med statisk elektrisitet.. usandsynligt, men muligt.

Hvis det er dét der er sket, skal du finde en disk magentil, og ligge skiverne fra den gamle over i disken med det funktionelle print.

Men larmer disken/vibrerer den stadig ?

Hvis det er en mekanisk fejl, kan du vidst nå at redde dataerne, ved at smide disken i fryseren, og sætte den til, imens den stadig er kold. :i

TontonE

Superbruger
Tilføjet:
26-03-2006 22:58:36
Svar/Indlæg:
1093/51
#1 hvor kold er koldt? Jeg har en kammerat som havde været ude at gå med sin comp i frostvejr, og da han kom ind og satte den til, blev hans 80Gb hd forvandlet til 3gb :00

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
26-03-2006 23:12:06
Svar/Indlæg:
14079/622
->#2
My bad, jo du kan vidst også flytte printet!

Husk at det skal være en disk magentil :)

->#3
What's cooler than being cold - icecold! ;)

Og det lyder da ret fucked up :e.. Men man skal også kun gøre det med diske, som allerede er "tabt" kan man sige.. For jeg har hørt fra flere at metoden virker.