Hauppauge WinTV-PVR 500 Media Center Kit

Diverse d.  27. marts. 2006, skrevet af epi^zepto
Vist: 14131 gange.

epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2006 21:31:31
Svar/Indlæg:
3329/182
Flagskibet indenfor PVR-kort til HTPC'er er kommet forbi vores testbænk.

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 17:06:05
Svar/Indlæg:
2353/24
God test! Glæder mig til at du får nogle flere kort til test, så du/vi får nogle flere at sammenligne med :).

Det eneste jeg savner er at hauppauge får lavet et kort med mpeg4 encode istedet for mpeg2. Syntes faktisk at det er ved at være på tide at de får lavet det, for nu har jeg haft mit PVR350 i over 2 år og den umiddelbart eneste udvikling hauppauge har lavet er "mce-serien". Og i den serie er det eneste reelt nye deres tvkort med dual tuner, resten er bare kort uden software + evt. en usb ir-modtager istedet for den indbyggedeir modtager.

Jeg håber at hauppauge får lavet et pci-x kort med dual-tuner + hw mpeg4 encoder inden jeg skal have ny computer (når vista udkommer), for deres produkter er kvalitet. Hvis de ikke får lavet sådan et, så må jeg enten gå på kompromis og købe en KÆMPE hd eller finde en anden producent.

#0
Ved du om hauppauge har noget af den slags i ærmet?



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 17:40:56
Svar/Indlæg:
3329/182
#1 Der skulle gerne komme et par tests mere af TV-kort inden så længe.

Jeg er desværre ikke bekendt med fremtidsplanerne for Hauppauge. Huddy og jeg var ellers vilde for at komme til at snakke med dem på CeBIT, men deres manager ævlede hele tiden i mikrofon og var ikke til at komme i nærheden af så det blev desværre ikke til noget.

Skal man tro hvad man så på CeBIT vil jeg helt klart tro at PCI-e x1 bølgen vil tiltage i den kommende tid. Så mon ikke det dukker op :)



suaning
 
Overclocker
Tilføjet:
10-04-2006 01:06:48
Svar/Indlæg:
1/0
Hej
Jeg har været så heldig at få fingrene i et af disse som bundle og jeg har ikke kunnet finde driverene til det, det var vel ikke muligt at der var en venlig sjæl som ville smide et link til dem ?

Mvh. Suaning

P.S.

På Forhånd Tak.



]Runner[
 
Overclocker
Tilføjet:
18-04-2006 13:36:29
Svar/Indlæg:
100/1
Jeg har selv et WinTV-PVR 500 MCE bulk.

lige et par kommentarer:

Angående tabte frames:
Jeg har ikke oplevet dette, så det er nok et driver problem. Jeg bruger dog ikke MCE, men Linux + MythTV.

Decodere:
alle de steder i artiklen hvor der står decoder burde der stå encoder. PVR 350 er den eneste med Decoder.

Interessante oplysninger:
WinTV-PVR 500 består i virkeligheden af 2 stk. PVR 150 + en PCI bridge. bridgen er årsagen til at kortet ikke virker på nogle bundkort.

Kortet er meget følsom over for svage/dårlige TV-signaler. en forstærker kan være nødvendig.



dRJAKE
 
Overclocker
Tilføjet:
24-05-2006 00:04:38
Svar/Indlæg:
53/7
Er dette kort så det bedste bud på et mediacenter kort atm?

Skal alligevel ud og have et 7600GT for at kunne få del i de nyeste HD formater. Det hakker sq på andre kort når man skal køre 1080i Transport Stream



tolse07
 
Overclocker
Tilføjet:
26-03-2008 16:10:17
Svar/Indlæg:
1/0
Kan denne Tuner og WinTV-HRV 1300 kører med 64bit vista premium??