Nogen der kender jensen herinde fra?

Hyggehjørnet d.  28. marts. 2006, skrevet af Banko
Vist: 579 gange.

Banko

Superbruger
Tilføjet:
28-03-2006 19:06:05
Svar/Indlæg:
79/33
Jeg har sluttet en handel med en der kalder sig jensen, og pengene er overført til hans konto, men siden han har fået pengene har han ikke været online....nu kørende på 8. døgn.
Nogen der ved hvem vedkommende er, som kan ruske lidt i ham, og få ham online igen??
Jeg har forsøgt at finde ham på krak med de oplysninger som han har givet mig ( navn, bopæl i greve), men kan ikke finde ham ud fra de oplysninger...

Kan se, at han har skrevet flere indlæg og givet svar på flere, så nogen må vide hvem han er.....

Håber nogen kan hjælpe mig med at få kontakt igen.
På forhånd tak...

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2006 19:06:47
Svar/Indlæg:
6624/113
Har du et link til hans profil?

Banko

Superbruger
Tilføjet:
28-03-2006 19:17:37
Svar/Indlæg:
79/33

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2006 20:35:55
Svar/Indlæg:
2029/63
du går ned i banken.

Siger pengene skal tilbageføres.

du SKAL underskrive en tro og love er klæring om at du taler sant osv...

Også henter de dine penge tilbage.

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2006 20:36:40
Svar/Indlæg:
2029/63
Også må han jo svare på denne tråd og sende varen før du overføre til hans konto hvis han er så fræk ikke at svare i 8 dage.

det er der nemlig INGEN UNDSKYLDNING for!

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2006 20:39:57
Svar/Indlæg:
4536/104
#2 hvis du ligger mærke til hans profil så er han altså ikke meget online ser det ud til

Forum indlæg: 10
Forum svar: 61

og med det her som Fri tekst: Købes: nervegas , helst over 1 liter..

så ville jeg nu nok tænke mig om en ekstre gang før jeg købte noget af ham... ;) og ellers så brug dog efterkrag hvis personen ser mistæksom ud i profilen eventuelt få et telefon nr og en adresse(som du self lige tjekker at passer inden du handler med ham) da der jo også kan være grunde til at personen er ofline. men et fungerende mobil nr er altså altid en god ting.

hvis han så ikke tager mobilen eller sådan noget.. og slet ikke er til at få fat i tja så kunne du jo med 100% konstatere at du var blevet snydt... :l

Banko

Superbruger
Tilføjet:
28-03-2006 20:58:05
Svar/Indlæg:
79/33
Personligt har jeg ikke mange flere svar/indlæg end han har.
Da jeg aldrig har haft problemer med nogle herindefra før nu, så havde jeg heller ikke forventet det denne gang.
Da vi handlede var han online hverdag igennem de 3 dage vi snakkede sammen, men så forsvandt han.....Men vil prøve det med banken....
Afventer også lige og ser, hvad Sajmon evt. kan finde ud af...hvis noget er muligt.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2006 21:31:19
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg spurgte bare af nysgerrighed. ;)

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2006 21:53:11
Svar/Indlæg:
2072/117
Hvilket beløb handler det om?

Og hvilken vare?

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2006 22:35:05
Svar/Indlæg:
3972/242
ser kusket ud :(

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2006 23:01:05
Svar/Indlæg:
4337/121
#3 nej det kan man ikke bare gøre da banken ser penge overførelser (fra en koto til en anden udens brug af kreditkort) på samme måde som hvis du hæver pengene i en automat og giver dem til ham face to face.

Man kan selvfølgelig være heldig men så skal man virkelig også være heldig og velset i banken.

Held og lykke og god jul

Banko

Superbruger
Tilføjet:
28-03-2006 23:26:04
Svar/Indlæg:
79/33
Det er om 2x512 ram, så det er jo ikke en herregård, men det er mere princippet i det, således at han ikke kommer til at snyde den næste.....og ved ikke, om han er ude på at snyde mig, men syntes det lugter lidt, når han ikke har været online så længe, og ikke overholder vores aftale...
Men må prøve det med banken.....

jsv

Superbruger
Tilføjet:
29-03-2006 00:57:57
Svar/Indlæg:
315/39
op til 60 dage efter en overførelse kan penge føres tilbage....

Så du har lidt tid at løbe på....

Havde selv brug for det da et udenlandsk pludselig valgte at betale regninger fra min konto.....

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2006 01:16:19
Svar/Indlæg:
4337/121
#12 Det er en helt anden historie.
Der hvor det ikke kan lade sig gøre er når F.eks vi to overfører penge fra min til din konto.
Betaler man regninger er det noget andet.

Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om det er det samme i alle banker men i min BG-Bank/Danske Bank er det sådan.
Banken ringede oven i købet til et eller andet sted inder for virksomhed og spurgte om det kunne lade sig gøre og det kunne det ikke da det var det same som hvis man selv havde hævet pengene og så givet dem face 2 face.

Ellers kunne man jo bare overføre alle sine penge til en eller anden for nogle varer og så når man havde modtaget dem så smuttede man ned i banken og sagde at de skulle føre pengene tilbage.

Håber i kan se logikken og fornuften i det jeg skriver.

Hvis #0 ikke hører noget fra sælger så vil jeg anbefale ham og melde ham eller hende til politiet da det så må betegnes som åbenlys fusk.

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2006 05:44:53
Svar/Indlæg:
576/62

I mange tråde som denne ser jeg folk komme med gode råd om at kontakte bank og få beløbet tilbage
Jeg Har været ude for et lign. tilfælde og kontaktede min bank ang. tilbageførsel af beløbet.

Det kan ikke lade sig gøre, med mindre at modtager godkender tilbageførslen.
Ens egen bank eller modtagers bank for den sags skyld, kan ikke bare tage penge fra en konto uden godkendelse.

Havde det været muligt ville det med 100% sikkerhed blive misbrugt.
F.eks. Køber indbetaler penge til sælger - sælger sender varen - to dage efter er pengene væk fra sælgers konto, da køber ikke var tilfreds med handlen og godt vil have sine penge tilbage.

Anyway, jeg håber du hører fra sælger og ligeledes modtager din vare.

Banko

Superbruger
Tilføjet:
20-04-2006 13:48:20
Svar/Indlæg:
79/33
Som sagt gjort....har også været i kontakt med min bank, og der er ikke noget at gøre der. Så nej man kan ikke føre pengene tilbage uden hans tilladelse.
Ville høre om folk herindefra kan finde ud af, om han har en anden konto, således han bare har startet på en ny konto, og afventer at lave det samme tricks igen?
Så er der nogle som kan se, om der er flere brugere fra samme ip eller noget??

Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2006 14:51:43
Svar/Indlæg:
2453/80
banken kan vel oplyse dig om HVEM du har overført pengene til ?
navn eller tlf nr. ?

Banko

Superbruger
Tilføjet:
20-04-2006 14:59:10
Svar/Indlæg:
79/33
Det må de ikke, da det er "fortrolige" oplysninger....

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2006 15:11:15
Svar/Indlæg:
6899/119

Snak lidt sødt til bankdamen så, måske det hjælper?

Banko

Superbruger
Tilføjet:
20-04-2006 16:02:51
Svar/Indlæg:
79/33
Hehe..godt nok er det en bankdame, så måske man skulle prøve...men på den anden side, så tvivler jeg på at jeg får oplyst noget specifikt brugbart...
Men afventer lige en med lidt mere magt herinde, som måske kan kigge lidt på en ip....hvis da er muligt at finde ud af noget på den måde??

mikael999

Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2006 16:40:40
Svar/Indlæg:
1445/231
en af mine venner blev engang snydt med en udstødning til hans knallert.

han ville også vide navn osv på personen som havde bank hos nordea der sagde bankdamen at han kunne ringe indtil nordea og få det at vide :)

MrMojoRisin

Overclocker
Tilføjet:
20-04-2006 16:55:22
Svar/Indlæg:
121/19
Har lige overført penge til en jeg har handlet med her inde.
Der stod hans navn på den kvittering jeg fik, så helt fortroligt kan det da ikke være??

Har oplevet noget ligende, fik først kontakt 10 dage efter jeg havde overført pengene. Det var hans bror der kontaktede mig og undskyldte for vente tiden. Han var åbenbart kommet ud for en ulykke og endt på skadestuen. Der kan jo ske noget uventet midt i det hele.

Banko

Superbruger
Tilføjet:
21-04-2006 19:18:39
Svar/Indlæg:
79/33
Der kan ske noget uventet, men en måned uden at give lyd på nogen måde...det er lang tid!!
Ville stadig gerne høre fra en moderator eller noget herinde, som måske kunne kigge på vedkommendes ip....

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
21-04-2006 19:22:57
Svar/Indlæg:
3640/1231
#22 > (og alle andre)

Det er synd og skam at disse sager stadig forekommer, selvom det heldigvis er ret sjældent det sker herinde.

Vi MÅ ikke undersøge eller oplyse om IP adresser og personlige oplsyninger. Ej heller vil vi ikke gøre det, da det kan have følger med sig, som vi ikke vil blandes ind i.
Det kan desuden misbruges af folk som skulle være blevet uvenner osv osv.

Dog har du altid muligheden for at politianmelde det.
Gør du det, og politiet beder os om IP adressen, er sagen en helt anden :)

Men bottom line is: Vi må ikke oplyse om brugeres IP adresser og lign... Beklager :l

Banko

Superbruger
Tilføjet:
21-04-2006 19:30:10
Svar/Indlæg:
79/33
Det er ok, og forståeligt nok...havde dog også kun håbet på, at man kunne få at vide, om vedkommende havde flere konti herinde...
Men som B@NG skriver, så er der nok kun politiet der kan gøre noget....at de så formentlig ikke vil, da de ikke mener de har tid til det, er så en anden sag.