Nyt system - Problemer med opstart

Diverse d.  29. marts. 2006, skrevet af martin.v
Vist: 163 gange.

martin.v
 
Overclocker
Tilføjet:
29-03-2006 17:47:06
Svar/Indlæg:
6/2
Hejsa, jeg har fået opgraderet mit system, med nyt bundkort(dfi lanparty ultra-d) nycpu( X2 3800+) og nyf gfx (inno3d 6800gs)..

nu til problemet: det hele er samlet osv, men den vil ikke boote op, detr eneste der sker er at på skærmen står der DFI LANPARTY, lidt ligesom der står på æsken( et logo agtigt noget) og der sker ikke mere end det..og hvis jeg kigger på de 4 dioder som sidder på bundkortet tet som skal vise hvad den detecter, når den slukker den 3 sker der ikke andet end at cpu blæseren slukker, og lyder også til at HDD slukker, men blæseren på GFX fortsætter med og køre, den sidste lampe skulle have noget med gfx og gøre, så kan det være den eller bundkortet det er galt med( har prøvet og flytte det til et andet slot)

Strømforsygning er også prøvet skiftet til en northQ 500Watt..

håber der er nogen der måske har prøvet noget ligende, eller har et forslag..

Nanos
 
Superbruger
Tilføjet:
29-03-2006 18:15:36
Svar/Indlæg:
180/16
Har du prøvet og have cpu køleren af og på? kunne være der ikke var ordentlig kontakt.. så plejer der at ske noget ala det du fortæller der..



martin.v
 
Overclocker
Tilføjet:
29-03-2006 18:23:42
Svar/Indlæg:
6/2
Nej har jeg ikke prøvet, troede ikke det kunne have noget og sige, køleren er en Zalman 9500(ikke lige huske betegnelsen på den)..



martin.v
 
Overclocker
Tilføjet:
29-03-2006 18:49:00
Svar/Indlæg:
6/2
Hmm, nu har jeg aft køler og cpu skilt ad..og så opdager jeg til min store undren at der er en et ben på cpuen der er halvt knækket, og jeg ved med 100% sikkerhed at det ikke er mig, da jeg har behandlet den med stor omhu..kan man klage over sådan noget og få medhold? kan være det er det der er skyld i mine problemer..



Neumann
 
Superbruger
Tilføjet:
29-03-2006 22:01:02
Svar/Indlæg:
4/0
Hvordan halvt knækket, er du sikke på det ikke er soklen der har gjort det, det har jeg oplevet. prøv med en anden cpu, en defekt, lån/få en fra en butik et sted, og tjek efter.



martin.v
 
Overclocker
Tilføjet:
06-04-2006 17:25:39
Svar/Indlæg:
6/2
Hey, har fået ombyttet cpuen, men har stadig de samme problemer, så er enten gfx eller bundkort..cpu blæseren slukker stadigvæk, men har et billed på skærmen, kan det godt være gfx det er galt med alligevel? er der nogen kloge der har et bud? skal jeg tage chancen og sende gfx retur?