Vista kan forbydes i Europa

Litteratur d.  29. marts. 2006, skrevet af B@NG
Vist: 898 gange.

B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2006 18:32:13
Svar/Indlæg:
3640/1231
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
Nikkelmann
 
Overclocker
Tilføjet:
29-03-2006 18:43:33
Svar/Indlæg:
9/0
Tja, sådan kan det jo gå nogle gange...



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2006 18:57:12
Svar/Indlæg:
3943/44
Tja - det er vel okay at de nu putter mere sikkerhed i den! - da det jo er deres fejl det er nødvendigt! :00


B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2006 19:06:32
Svar/Indlæg:
3640/1231
EU er bare misundelige fordi de ikke kan finde ud af at tjene ligeså mange penge som MS :00 :e


Lars_hjort
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2006 19:06:38
Svar/Indlæg:
1900/33
Hvor fanden kommer den intigrerede brwser fra? MS har sagt at IE 7 ikke bliver intigreret i Vista!

http://vr-zone.com/?i=3419

/Lars


B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2006 19:13:59
Svar/Indlæg:
3640/1231
#4 > Garanteret den gør :p

Kunne slet ikke forestille mig andet. FireFox haler stille og roligt ind på IE og må vist efterhånden være den største trussel der nogensinde har eksisteret på det område.

MS har kun én måde at få det markede tilbage på, nemlig ved IE7.
Men det er sq ikke nok bare at lave en ny. Den skal ud til brugerne, så de ikke kan se en grund til at skifte, ligesom man kan nu :p

Hvis den ikke bliver integreret i Vista, ja så vil jeg... :00
Skifte FF ud med IE7 :o :e


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
29-03-2006 19:14:05
Svar/Indlæg:
14079/622
Hmm.. hvad om EU afskaffede(/skar ned i) landbrugsstøtten, før de begyndte at punke M$ for lignende monopol ? :00
:e;)

Egentlig synes jeg det er meget godt, at der er nogen der giver MS et spark i skridtet engang i mellem 8)



Lars
 
Superbruger
Tilføjet:
29-03-2006 19:14:32
Svar/Indlæg:
1633/76
Arghhhahahaha, bab min bæ Microsoft! :e


Ne0nfarven
 
Superbruger
Tilføjet:
29-03-2006 19:30:16
Svar/Indlæg:
286/51
Nu syns jeg lige at EU strammer den. ;)


bornholm
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2006 20:13:03
Svar/Indlæg:
2958/84
#8

ja og nu de er igang, så giv tommelskruen et par omgange til. :p


Mummelmann
 
Superbruger
Tilføjet:
29-03-2006 20:48:22
Svar/Indlæg:
172/55
Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være skidt at MS integrerer antivirus o.l. i vista. Helt ærligt - jo mere software jeg får for pengene, jo mindre snydt vil jeg føle mig, når jeg skal ud og betale en halv måneds SU for et styresystem.

Så længe MS giver brugeren mulighed for at afinstallere/deaktivere alt det gegl de smider med, så får de sgu thumbs up for deres arbejde herfra. 8)


espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2006 21:13:24
Svar/Indlæg:
2175/186
Synes det er fuldstændig latterligt... Tænkt hvis Apple var så store som MS, så ville der ikke være andet en retsager... Der har en MASSE indbygget som kunne være trussel mod selvstændige apps. PLUS de har monopol på hardware til mac :/


Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2006 21:19:49
Svar/Indlæg:
3410/199
#6 --> En fra min efterskole arbejdede på en "økologisk" gård, som derfor leverede økologisk mælk. På denne måde tjener de flere penge, både pga. støtte og salg.

Saldheden er, at der kun var økologi over gården, når kontrollen kom på besøg😕

Lær af det - køb ikke øko-mælk! :p



#13
Alco
 
Superbruger
Tilføjet:
29-03-2006 21:21:24
Svar/Indlæg:
322/30
Jeg vil nu også sige at det er ganske fint at der er integrerede programmer, da den ikke øvede bruger da vil få et problem uden. Det er sQ ikke alle der fatter at installere en internet browser eller et Video/musik program som mediaplayer. Så synes da det er helt i orden, og som #10 siger, så jo mere man får for pengene desto bedere er det da.. Bare man kan disable det, så er det jo helt op til brugeren at finde ud af det..


Bam4k
 
Superbruger
Tilføjet:
29-03-2006 21:30:34
Svar/Indlæg:
685/107
#12 Nu er det nok ikke den økologiske del af eu landbrugsstøtte der får kurven til at svinge. Det er nok mere hvis du kigger på de ikke økologiske.

Men nok OT. Det kommer nok ikke til at have større indflydelse end det havde med xp. Blev der ikke lavet en eu version af den som nærmest ikke blev solgt. Mener jeg ihvertfald jeg har læst. :i


Lars_hjort
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2006 21:43:08
Svar/Indlæg:
1900/33
#14 Jo, er der er også planlagt EU versioner af Vista! Så jeg kan ikke se hvor problemet ligger henne! MS kunne jo også bare ligge en CD med hvor Mediaplayer, Outlook Express, MS Antivir osv ligger på så det var valgfrit at installere!

/Lars


Neumann
 
Superbruger
Tilføjet:
29-03-2006 21:44:52
Svar/Indlæg:
4/0
Jeg er sku lige glad om der er med IE ell uden, bare de tar sig sammen og laver noget der virker første gang, så man ikke skal bruge 2 år på updats til man har en brubar version. x(


Morten-[TB]-
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2006 22:17:23
Svar/Indlæg:
4310/364
Vi mangler et alternativ til MS
Så kunne man også få priserne lidt ned = ja tak!
Vi her på overclocking kunne selv lave et styresystem!
Eller, nej.... :r


Retro
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2006 22:54:18
Svar/Indlæg:
1643/172
Jeg syndes MS skal havde tæsk af EU det er helt fair det de gør. Fordi MS sider med tanken om at lave programmer/spil der kun kan afvikles på Vista og som ikke ville være kompatible med Windows XP, men hvem siger at jeg gider at optager til Vista når jeg syndes at Windows Xp er bedre. Det skal MS ikke havde lov til at bestemme og det er netop det de vil prøve på lige som de gjorde det med win9x da win xp kom stoppede spil/programmer med at virke på win9x selv om win9x var ret så ustabilt, men stadig de skal ikke havde lov til styre standerderne på nogen måde. Det skal vi forbruger nok styre ikke dem.

Mac OS X kan måske blive til en konkurent til windows en gang i fremtiden. Da Apple endnu ikke har lovet at holde den 100% til mac's only. De har sagt at de tager det som det kommer. Linux mangler en eller anden felles standard hvad angår brugervenlighed, men de er ved at arbejde på nogle fælles bruger interfaces, men sådan noget tager tid.

Desuden vil kina ikke give MS lov til at komme ind med Vista og efter som 1 mia kines udgøre en stor del af market kan man forstille sig at der vil komme et eller andet syresystem fra kina som en gang vil kunne blive standard der og måske i verdene. Efter som Kina er ved at udvikle sig til den vigtigeste partner i udviklingen af verdene og teknologi. Så dette kan også blive et spændene alternativ.

Men vis man vil havde sikkerhed hvorfor bruger man ikke NSA linux udviklet af NSA hehe.

http://www.nsa.gov/selinux/

Den mangler bare et nemt bruger interface og så lige blive det vi ville kalde for global standard og så ville vi alle havde super sikkerhed osv. MS kan åbenbart ikke finde ud af det med sikkerhed.


TontonE
 
Superbruger
Tilføjet:
30-03-2006 02:06:18
Svar/Indlæg:
1093/51
I kina tror jeg de har deres licenser på brændte skiver :e


[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 03:07:47
Svar/Indlæg:
2175/21
ja en basis windows installation hvor man så kan vælge mellem forskellige browsere mail programmer messenger tjenester osv ville da være mere fair.


espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 08:53:03
Svar/Indlæg:
2175/186
#20, det er da ikke fair... men det ville være fair hvis man kunne vælge fx IE fra under installetionen...


epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 09:32:55
Svar/Indlæg:
3329/182
Jeg syntes det er mega lamt. Jeg kan sgu godt forstå Microsoft. Jeg vil sidestille det med bilindustrien. Der designer man også bilerne til at være topmoderne og indeholde alle mulige features.

Hvis jeg for eksempel designede en topmoderne bil og fik at vide at jeg f.eks. ikke måtte producere den fordi et topstykke til en Ford ikke passer på moteren ville jeg kraftigt overveje at blive teorist :00 :e

Hvis folk vil have deres eget software så installere de sgu da det i stedet for Microsofts gøjl. Det er sgu da en fri verden vi lever i.... eller tilsyneladende ikke :x


*klonk*
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 12:36:43
Svar/Indlæg:
458/22
#22 nej det er da ikke en fri (erhvervs) verden vi lever i - vi har netop monopoltilsynet (m.f) fordi virksomheder som microsoft, ikke vil brugeren det bedste, de vil tjene penge (og det er der slet ikke noget galt i). Hvordan ville du ha det som aktionær i en virksomhed der udvikler antivirus, hvis alle installation af dit program blev udskiftet med Microsofts eget program når folk opdaterede til Vista, fordi de fleste ikke havde teknisk viden eller forstand til at installere din virksomheds program?

Det er ikke fri konkurrence, det er misbrug af monopol.


Collins
 
Overclocker
Tilføjet:
30-03-2006 21:07:17
Svar/Indlæg:
115/13
Jeg ved ikke om det er i orden at EU går ind i sagen, men jeg synes stadig at Microsoft arbejder for meget på at man KUN kan bruge deres teknologi osv. i deres produkter.

Jeg savner lidt et Windows, som ikke kræver de vilde ting af computeren, men i stedet er meget minimal i stedet.


Hessi
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2006 02:16:50
Svar/Indlæg:
1972/260
Bare lige så i ved det.... jo mindre software der bliver integreret i Vista jo mere penge skal vi brugere ud og bruge på software.

Så hvis det kommer til at gå ud over nogen så bliver det os brugere.


Nikkelmann
 
Overclocker
Tilføjet:
08-04-2006 06:17:33
Svar/Indlæg:
9/0
Hvis de fylder Vista med en masse "lort" fra starten, nu snakker jeg om media player, messenger, antivirus, antispyware, firewall, osv, og så man vil bruge en trejdeparts software, så skal man jo til at afinstallere det andet, og siden at det er en intergreret del af windows så må man nøjes med at deaktivere det, men som vi kan se i XP så fungerer dette virkeligt dårligt, og det kommer dette sikkert også til i Vista (but hey, life suckes, get used to it)...
Men en som det blev sagt før, hvis man kan vælge og vrage under Windows installationen ville dette være en løsning alle kunne være tilfreds med... men okay, det er blot min mening efter at have brugt computere med M$ i omkring 10 år...