Valg af HTPC

Media Center d.  29. marts. 2006, skrevet af -zeecue-
Vist: 626 gange.

-zeecue-
 
Superbruger
Tilføjet:
29-03-2006 19:59:48
Svar/Indlæg:
230/42
Hej

Min far vil have købt sin en HTPC, eller selv samle en.
Men han har problemer med at finde et kabinet som kan have en digital tuner(PCI) samt diverse TV out stik.
I må gerne skrive links til de diverse ting, og om PCen er færdig samlet eller om den er i dele.

Pcen skal kunne opfylde følgenene krav:
Have en 1,6Ghz cpu
512Mb ram
Digital tuner
Grafikkort med scart/rgb kabler samt DVI/HDMI
Kabinettet skal have samme form som normale dvd og video afspillere.
Skal være kompatibel med MCE 2005
Skal have dvddrev.
Skal helst være så lydløs/støjsvag som mulig.

Hvilken fjernbetjening skulle man vælge der til? Ville en logitech (H)armony være et godt valg?

B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2006 22:02:57
Svar/Indlæg:
3640/1231
Hvis du selv vælger at bygge en, har du masser af muligheder :)

Af kabinetter er der rigtig mange muligheder for tiden. Silverstone laver en del, og de ER store.
Hvis du klikker på fanen "HTPC" og vælger kabinetter, kan du i hvert fald finde et par stykker nu :)

Der er ikke de helt store PC-krav og digital tunere kender jeg ikke ret meget til, så hellere klappe kaje end sige noget forkert :e

Microsoft MCE remote er nu ganske god (den er der også en test af under HTPC fanen), dog følger der ofte en med til kabinet eller TV kort ;)



Soeren@bde.dk
 
Overclocker
Tilføjet:
16-05-2006 22:06:31
Svar/Indlæg:
1/0
Du sparer ikke mange penge ved at samle selv. Det skal du gøre hvis du har lyst og ikke for at spare penge.

Jeg har selv købt en amitech homecenter living - og den fungerer upåklageligt. Den har alt i tilslutninger og støjniveauet er meget begrænset. Mit LCD-tv zummer højere en PC'en 8)

Endvidere så har Amitech en kanon service - Den får du igen af hvis du samler selv.

Med Amitechen får du fjernbetjening og et monster fedt lille tastatur. Alt er samlet så det fungerer sammen. Der er f.eks. ikke problemer med at tuneren fungerer sammen med alt det andet hardware. Du kan bl.a. slukke og tænde for computeren med fjernbetjeningen - Fedt når man sidder i sofaen og ikke gidder rejse sig ;)