ASUS med physX

Litteratur d.  30. marts. 2006, skrevet af red_martians
Vist: 735 gange.

red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
30-03-2006 08:43:28
Svar/Indlæg:
7881/1165
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
Lars_hjort
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 08:52:09
Svar/Indlæg:
1900/33
Så er spørgsmålet som altid, har man brug for de ekstra ram når nu Ageia siger 128 på standart udgaven?:( Eller svarer det til at komme 1 gb ram på et 6200?

/Lars


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
30-03-2006 09:49:28
Svar/Indlæg:
4295/306
#1 Ja for du får også et klistermærke med du kan sætte på dit kabinet hvor der står "256Mb Ageia POWAH!" som du så kan blære dig med på LAN events... :i


X-Man
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 10:26:15
Svar/Indlæg:
419/70
er det egentlig almindeligt PCI port den skal i, eller PCI-E port


espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 10:28:29
Svar/Indlæg:
2175/186
kig på billedet ;) et pci... men den er lavet i pciE som dog ikek kommer (endnu)


Morpheus@HOOD
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 10:28:37
Svar/Indlæg:
637/63
#3

Alm. PCI port


Kim
 
Superbruger
Tilføjet:
30-03-2006 11:38:34
Svar/Indlæg:
772/50
jeg skal ha!.. he he eller ja hvor meget forskel ville man mon kunne mærke, tænkte hvis nu de smed 256bit ram på, eller kørte shared med dem på systemet vil det ha ret meget at sige?..


Pederrs
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 11:43:15
Svar/Indlæg:
1198/35
Hjælper det overhovedet noget det kort hvis man ikke spiller de spil som understøtter det?


yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 11:50:17
Svar/Indlæg:
1349/11
#7

NEJ


Boomer
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 12:24:42
Svar/Indlæg:
906/100
Skal man også have et GFX der understøtter det er kan det fungere os med gamle kort som X800XL serien osv..

mvh.Boomer


DTU_XaVier
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 12:25:41
Svar/Indlæg:
2786/120
#7 Ligesom med SLi, CF og Dual-cores skal der understøttelse til, før det hjælper en hat... ;)
Det med, at der skal understøttelse til, er ikke noget nyt, men tror bare det er blevet et større problem de sidste par år, fordi der er så megen ny teknologi :)

MVH.
Toke :)


Jaller
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 12:31:13
Svar/Indlæg:
657/18
jeg har bare en ide om at når det kort bliver understøttet så bliver DUAL / MULTI-CORE også understøttet og hvis man så har en hel cpu til at beregne Fysik behøver man så en kort til det ???????

Kommer de kort overhovdet til at slå igennem ???


Hvidgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 12:39:24
Svar/Indlæg:
1548/24
#11 ja, for PPU er specifikt lavet til og optimeret FP-beregninger, hvilket cpuen ikke er. Det er derfor bedre til at lave de fysikberegninger ;) på samme måde som grafikkort er optimeret til at lave grafik.


Jaller
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 12:45:12
Svar/Indlæg:
657/18
#12 jooo men lad os nu se 8)



Lars_hjort
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 14:30:18
Svar/Indlæg:
1900/33
#9 Nej, det skal man ikke, det har absolut intet med gfx at gøre, gfx'et skal bare opfylde spillets krav som idag:) Men det bliver spændende om det sætter kravet til cpu ned så man reelt set kan blive ved med at bruge sin gamle cpu et godt stykke tid endnu ?:(

/Lars


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 15:37:42
Svar/Indlæg:
5600/32
#14, Det kunne jo være rart. Så er der en rigtig god grund til at købe value cpuer :). Hvis man altså ikke skal bruge den til andet ;).


red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
30-03-2006 15:53:16
Svar/Indlæg:
7881/1165
Jeg ser PPU'en som en nyu form for grafik.
Faktisk var det op til de første 3d-kort en ligeså stor diskution, da mange mente man kunne lave det ligeså godt i software.
Her tager folk helt fejl, hvis en CPU-core skal beregne det i software kommer den stadig på alvorlig overarbejde, hvis jeg husker korrekt er Ageia's PPU flere hundrede gange hurtigere end hvad der kan laves i software.
Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre.. men prøv Quake4 i software og derefter hardware... :e
Ca. sådan vil det også opleves med eller uden PPU bare effektmæssigt. :)


#17
AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 17:27:24
Svar/Indlæg:
1135/38
Ja det bliver fedt med de kort. Der er en venden til forskeld hvis spillet understeotter det.

+ at 3D Mark06 ogsaa understeotter det kort.
Saa der er heldt sikkert noget at hente der.
:e :e :e :e :e


[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 19:39:49
Svar/Indlæg:
2175/21
såvidt jeg har forstået det så skal spillet ikke understøtte det for at det kan være nyttigt...du kan bar eikke få alle de vilde effekter medmindre spillet self. er kodet til det....men mange andre fysikberegninger skulle ppu'en jo kunne overtage helt automatisk....uanset understøttelse.


Hessi
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2006 04:07:31
Svar/Indlæg:
1972/260
hvorfor er de ikke på markedet endnu....!? Jeg skal have det inden netparty d. 13 april...!


[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2006 15:49:29
Svar/Indlæg:
2175/21
hehe nah mit system trækker nu bf2 med alt eye-candy osv uden lag i 1280*1024 så har ikke behov for det... :) så overlever nok slks uden :)


red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
31-03-2006 22:58:13
Svar/Indlæg:
7881/1165
#20: Nå! du vil ikke se lastbilen blive spængt til atomer så alle mændende omkring bliver spydet med metaldimser hvor efter at de antændes og i hundredevis bliver nød til at kaste sig ud over en skrant hvor at deres realistiske bevægelser får dem til at se ud til at klaske mod klippesiden.

Men det er måske kun mig :l

eyecandy.. naaah...
For sjovt.. helt sikkert :) :e


[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2006 07:18:15
Svar/Indlæg:
2175/21
BF2 er jo ikke skrevet til at kunne levere de effekter så det ville physX ikke kunne gøre noget ved....men visse fysikberegninger kunne det formodentligt tage fra cpu...hvilket er ligegyldigt da den ikke er et problem atm.