TV-Tuner og licens

Diverse d.  30. marts. 2006, skrevet af MartinPoulsen
Vist: 173 gange.

MartinPoulsen

Overclocker
Tilføjet:
30-03-2006 12:07:13
Svar/Indlæg:
2/1
Hej allesammen

Jeg er journaliststuderende ved Danmarks Journalisthøjskole. Jeg er igang med en række artikler om brugen af tv-tunere for lovligt at undgå at betale licens. Jeg har i den forbindelse brug for en eller flere kilder der bruger tv-tuner og derfor ikke betaler licens. Tænkte at dette var stedet jeg kunne finde nogle der ser tv på denne måde.

Hvis du gør dette, vil du så ikke være venlig at kontakte mig. Skriv gerne hvor i landet du er fra og så et telefonnummer. jeg kan kontaktes på martinkiil@mail.djh.dk, eller her i tråden.

Venlig hilsen og på forhånd tak
Martin Poulsen

PS: Det er endnu ikke sikkert om det bliver offentliggjort, men jeg håber artiklen bliver i en sådan kvalitet at den kan komme i et af dagbladene.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
30-03-2006 12:57:54
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg bruger TV-Tuner, men ikke for at slippe for regningen, da jeg stadig bor hjemme.

Men held og lykke med artiklen, selvom jeg ikke er til megen hjælp ;)

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 13:26:28
Svar/Indlæg:
6899/119

Prøv at skrive en PM til Epi^Zepto.

Tror han ved en del om det stads :)

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 14:29:09
Svar/Indlæg:
3640/1231
Reglerne er vel ret ligetil, selvom de gør dem svære at forstå, er de ikke?

Mig bekendt handler det kort sagt om, at hvis du har et Fjernsyn med en TV tuner, så skal du betale TV licens.

På den måde kan man omgå det ved at have et LCD TV UDEN tuner og så benytte en via en computer...
Tror dog ikke der går længe før det bliver ændret :00

Problemet er jo bare at TV-tuneren i computeren skal hoste alle fjernsyn i hjemmet (hvis man har flere) som så allesammen skal være fjernsyn uden tunere (ja, fladskærme) :x

MartinPoulsen

Overclocker
Tilføjet:
30-03-2006 14:56:59
Svar/Indlæg:
2/1
Jo reglerne er skam ikke så komplicerede.

DR har lovhjemmel til at opkræve licens for dem der bruger det, men de kan ikke få lov af kulturministeriet/Brian Mikkelsen til at gøre dette.

Det bliver i øjeblikket forhandlet om dette i forbindelse med det kommende medieforlig der skal gælde for 2007-2010.

DR har siden midt i 90erne kæmpet for at få lov til at opkræve licens fra dem der så tv på alternative måder.

Det jeg skal bruge er en kilde til at eksemplificere "problematikken". Jeg skriver artiklerne til et almindeligt dagblad, så det skal kunne forstås af folk der knap nok har set en computer, derfor er det godt at have en sådan kilde med.

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 16:26:01
Svar/Indlæg:
4230/89
jeg bruger også TV-Tuner, men bor også hjemme, så der er heller ikke noget at spare :00 ...

#4 jeg mener da at de bare ville have lov til at opkræve licens for dem som så Tv over nettet :o , eller er det mig som er helt galt på den?

jeg kan bare ikke se hvordan man ville opdage dem som bruger en tv-tuner til at få fjernsyn med.
de er ikke koblet på noget fællesantenner, og det er uden om nettet :i ?:(

MartinPoulsen

Overclocker
Tilføjet:
31-03-2006 09:30:21
Svar/Indlæg:
2/1
# der bliver stillet forslag op om at ændre det til en hustandslicens, som man så skal melde sig fra. Altså, hvor man som udgangspunkt er tilmeldt og selv skal framelde.

Og jo, det skal gælde for alle der på den ene eller nden måde kan modtage licenskanalerne