TV-Tuner og licens

Diverse d.  30. marts. 2006, skrevet af MartinPoulsen
Vist: 173 gange.

MartinPoulsen

Overclocker
Tilføjet:
30-03-2006 12:07:13
Svar/Indlæg:
2/1
Hej allesammen

Jeg er journaliststuderende ved Danmarks Journalisthøjskole. Jeg er igang med en række artikler om brugen af tv-tunere for lovligt at undgå at betale licens. Jeg har i den forbindelse brug for en eller flere kilder der bruger tv-tuner og derfor ikke betaler licens. Tænkte at dette var stedet jeg kunne finde nogle der ser tv på denne måde.

Hvis du gør dette, vil du så ikke være venlig at kontakte mig. Skriv gerne hvor i landet du er fra og så et telefonnummer. jeg kan kontaktes på martinkiil@mail.djh.dk, eller her i tråden.

Venlig hilsen og på forhånd tak
Martin Poulsen

PS: Det er endnu ikke sikkert om det bliver offentliggjort, men jeg håber artiklen bliver i en sådan kvalitet at den kan komme i et af dagbladene.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
30-03-2006 12:57:54
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg bruger TV-Tuner, men ikke for at slippe for regningen, da jeg stadig bor hjemme.

Men held og lykke med artiklen, selvom jeg ikke er til megen hjælp ;)

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 13:26:28
Svar/Indlæg:
6899/119

Prøv at skrive en PM til Epi^Zepto.

Tror han ved en del om det stads :)

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 14:29:09
Svar/Indlæg:
3640/1231
Reglerne er vel ret ligetil, selvom de gør dem svære at forstå, er de ikke?

Mig bekendt handler det kort sagt om, at hvis du har et Fjernsyn med en TV tuner, så skal du betale TV licens.

På den måde kan man omgå det ved at have et LCD TV UDEN tuner og så benytte en via en computer...
Tror dog ikke der går længe før det bliver ændret :00

Problemet er jo bare at TV-tuneren i computeren skal hoste alle fjernsyn i hjemmet (hvis man har flere) som så allesammen skal være fjernsyn uden tunere (ja, fladskærme) :x

MartinPoulsen

Overclocker
Tilføjet:
30-03-2006 14:56:59
Svar/Indlæg:
2/1
Jo reglerne er skam ikke så komplicerede.