Radiatormod?

Case-modding d.  30. marts. 2006, skrevet af Krigslund
Vist: 549 gange.

Krigslund
 
Superbruger
Tilføjet:
30-03-2006 23:29:47
Svar/Indlæg:
19/8
Jeg har langt om længe besluttet mig for at skære et hul i toppen af mit kabinet til en tripple radiator.

Men jeg er blevet i tvivl om på hvilken side af radiatoren blæserne skal sidde på. Vil jeg kunne afdæmpe blæserstøjen en smule ved at montere dem under radiatoren, så denne kommer til at sidde helt op til kabinettoppen istedet for at plavere blæserne mellem kabi. og radi.?

The
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2006 23:34:11
Svar/Indlæg:
1406/100
hejsa.. jeg har sat mine under radiatoren det virker fint nok bar huske at få noget luft ind i kabinetet



hestenhenning
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2006 09:57:32
Svar/Indlæg:
1137/24
Der er mindst vindstoej hvis blaeserne suger luften igennem radiatoren... Dvs gitter, blaesere og saa radiator, set fra toppen...
Ala det her:
http://www.hardware-test.dk/bi...
/Thomas



Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2006 10:00:25
Svar/Indlæg:
2029/63
Jeg har også sat min radiator fast i toppen også monteret blæseren under den.

deet er MEGET svært at begrænse støjen. Men vibrasioner kan du jo godt med gummy spændeskiver :)



Krigslund
 
Superbruger
Tilføjet:
31-03-2006 10:27:52
Svar/Indlæg:
19/8
#2 Har du evt. en kilde på det med vindstøj, kunne godt tænke mig at læse lidt mere om det.

#3 Gummiskiver - god ide, det havde jeg slet ikke tænkt på! takker



M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2006 10:59:47
Svar/Indlæg:
4112/53
#4 Jeg har mine radi'er siddende sådan, at blæseren suger luften igennem radi, og ud af kabi.
Ved at sætte blæserne til at suge, i stedet for at trykke luften igennem radi, så undgår du at der kommer et "dødt" punkt lige under motoren på blæseren. Dette giver ikke alverden, men lidt har jo også ret, især når der køres med low CFM blæsere for at begrænse støjen.



hestenhenning
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2006 11:05:36
Svar/Indlæg:
1137/24
#4 Nix, men den er god nok :)
Hvis du blaeser luften hen paa radiatoren skaber den en masse turbolens, men ogsaa ~2% bedre ydelse...

Hvis luften bliver suget igennem radiatoren kommer luften mere "naturligt" igennem den. Luften finder selv de nemmeste veje igennem radiatoren = mindre stoej...
/Thomas