Langsom Shutdown

Software d.  31. marts. 2006, skrevet af Noxity
Vist: 232 gange.

Noxity
 
Overclocker
Tilføjet:
31-03-2006 09:49:45
Svar/Indlæg:
65/53
Hey, jeg har lagt mærke til at min PC er ufattelig langsom til at lukke ned, og jeg ved satme ikke hvorfor..

Det underlige er at den er næsten lige blevet formateret, og den gjorde det lige siden..

Nogle har sagt til mig at det nok er mit Norton Internet Security som gør den enorm langsom til at slukke ned, men kan det virkelig være det? :S

Mvh. Noxity

steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2006 11:25:04
Svar/Indlæg:
2870/65
Norton Internet Security er nok noget af det værste skdt man kan installerer på sin computer....især mht til ressourcespild.

NIS tager forholdsmæssigt mange ressourcer i forhold til hvad den laver.

Desuden har XP i nogle tilfælde en kedelig tendens til at være 14 og 3 madpakker om at lukke et program ned. Dette kan dog løses.

Jeg har fundet et par små scripts ude på I-nettet som afhjælper XP når den "hænger".

1. script kalder jeg "Auto End Task.reg". Du opretter et Notesblok dokument og kopierer nedenstående tekst ind og gemmer det med samme navn som mellem "":

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop]
"AutoEndTasks"="1"

Når dokumentet er gemt, klikker du på den lille fil. Når du har gjort det samme med de 2 næste små scripts genstarter du maskinen.

2. script kalder jeg "Hung Apps Timeout.reg". Indholdet er som følger:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop]
"HungAppTimeout"="100"

3. Script kalder jeg "Wait to kill App timeout.reg". Indholdet af filen er:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop]
"WaitToKillAppTimeout"="200"

Knald du de 3 scripts af og genstart maskinen. Find noget bedre end NIS, f.eks Kerio firewall/Zonealarm eller hvad du synes bedste om...og fjern så NIS. Så er du godt hjulpet.



Noxity
 
Overclocker
Tilføjet:
31-03-2006 13:53:17
Svar/Indlæg:
65/53
Problemet er bare at jeg har betalt for 6 måneder, og jeg har heller ikke noget anti virus :S

Nogen foreslag på god anti virus ? :P



Grislum
 
Overclocker
Tilføjet:
31-03-2006 14:13:05
Svar/Indlæg:
302/31
Avg Antivirus. -det funker. (:



Noxity
 
Overclocker
Tilføjet:
31-03-2006 14:19:32
Svar/Indlæg:
65/53
#1 hvor mange gange skal man så køre de der .reg filer ?
Er det kun engang og så slette dem ?



kkristian
 
Overclocker
Tilføjet:
31-03-2006 15:01:19
Svar/Indlæg:
98/28
Har lige slettet avg fordi den ikke kunne finde eller slå seks trojanere ihjel. Så kører kaspersky nu. den er effektiv.



gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
31-03-2006 15:03:02
Svar/Indlæg:
5678/460
vis du skal ha en computer der slukker hurtig så skulle du ha mit gamle tower der var en kortslutning i stikker så når vred lidt på det så slukked det på stedet ca. 0.001 sec så var den slukket jeg tror også det var det der brandte min gamle computer af