Jeg har godt nok ikke de samme problemmer som dig , min maskine kører klippe stabil . Men havde dog store problemmer med at instalere min 200 gb Maxtor sata 1 disk. Den sad før i min gamle pc og havde her formateret den og gjort den klar til montage samen med Asrock bundkortet . Bios kunne ikke finde hartdisken jeg havde dog en helt ny 80gb maxtor Sata 2 disk i min gamle pc ( skal sælges til en Veninde ) så den satte jeg i og her var der ingen prpblemmer med at finde den i Bios ( den var også formateret på den gamle Pc ) Begge diske er klargjort med Maxtors værktøj ( Bootdiskette ) til dette formål , men det mæklige var at programet heler ikke kunne finde min Maxtor 200gb sata 1 disk , men 80 gb sata 2 disken ingen problemmeer her . Så gjorde jeg det at jeg satte 200 gb sata 1 tilbage i min gamle pc og gik ind i Instalationsprogramet i Win xp og slettede partionen helt og formaterede igen . Satte disken til Asrock bundkortet og nu kunne bios godt finde min hartdisk . Forklaring må være at gamle oplysninger fra min gamle disk stadig liger gemt i parationen . Instalationen af Win xp gik som den skulle , Men her stopper mine problemer ikke den havde stadig problemer med at finde finde hartdisken dagende derpå .
Men nu har maskinen startet pefekt de sidste mange gange og den fryser aldrig Så jo den har problemmer med satadiske jeg har Bios ver 1,50 .
Jeg har dog lidt svær ved at forstå opsætningen ude i bios .
Janbau