Hej jeg har fået mig en HP Pavilion 8253EA - en super lækker bærebar. Nå men det der er, er at når jeg går ind i dxdiag så står der ved min processor: Inten(R) Pentium(R) 4 CPU 3.20 GHz (2 CPUs) Og når jeg trykker Ctrl+alt+delete og går ind under Ydeevne er der også 2 "vinduer" ved "Oversigt over CPU-brug". Under CPU-Z står der ved "Processor Selection": CPU #1 som har APIC ID 0 og CPU #1 (Logical Unit) med APIC ID 1. Også under Enhedshåndtering under Processorer står der: Intel(R) Pentiun(R) 4 CPU 3.20GHz Intel(R) Pentiun(R) 4 CPU 3.20GHz ... Det kunne da godt ligne dual core.. Eller?
Hvis du har 2 grafer for CPU usage er det dua core. Og du kan også se det i CPU-Z - Der skulle gerne står Presler. hvor stor er din cache? Hvs din cache er 2048kb på hver kerne er det en Pentium D 940 du har fået dig.
Det er blot en p4 med HyperTreading. :) Selv om det slet ikke er ringe.. man kan sige den yder som en 1,5GHz dualcore, der også har den fordel at kunne udnytte begge kerner i programmer der kun er singlethreaded ;)