Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2006 15:22:46
Svar/Indlæg:
1888/560
Jeg står lige og er ved at lægge min testbænk til grafikkort om og kunne godt tænke mig at vide hvad i har af kritik :).
Spilvalg: Har bare taget det jeg lige kunne få fat i af nye spil og lidt ældre titler, dvs. Quake 4, Doom III, F.E.A.R., Far Cry, Half-Life 2 og Call of Duty 2.
Derudover har jeg hørt snak om, at RPG'en Oblivion skulle være voldsomt ondt ved grafikkort, så det vil jeg også lige kigge nærmere på.
Det jeg ville have lidt kommentarer var dog mest valget af opløsning og Anti-Aliasing/Anistrofisk Filtrering.
Pt. står jeg og vil teste med 2 forskellige indstillinger:
1280x1024, 0xAA, 0xAF: Fordi de fleste sidder med TFT'er der kører denne opløsning som native. Den er ikke så voldsom ved grafikkortet og viser hvad der sker, hvis CPU'en begynder at blive den begrænsende faktor.
1600x1200, 4xAA, 16xAF: Fordi det er at presse kortene så meget som muligt, uden at gå op i en opløsning som kun få skærme kan klare eller bruge AA/AF indstillinger som kræver Crossfire/SLI.
Det store spørgsmål er så, om der er brug for noget midt imellem? Det er jo 2 sæt indstillinger, som ligger nogenlunde i hver sin ende af skalaen (uden at gå i ekstremerne) og derfor mener jeg det er ganske repræsentativt. Der er som sådan ingen problemer i at køre tests med flere indstillinger - men det tager tid.
Hvad siger i? :)
Update:
Har siddet og fusket lidt med Q4. Det viser sig, at diverse effekter ikke bliver renderet når man kører timedemos (f.eks. eksplosioner og lyseffekter) - det er i mine øjne ret ubrugeligt... Har googlet lidt, men ikke fundet en løsning - nogen der kender den?