Design af printkort

Diverse d.  02. april. 2006, skrevet af -zeecue-
Vist: 161 gange.

-zeecue-

Superbruger
Tilføjet:
02-04-2006 19:13:27
Svar/Indlæg:
230/42
Hej

Da jeg ikke er verdens bedste til at lave printkort, så ville det være rart hvis en af jer vil hjælpe mig med at designe dette over på et stykke print:

Det skal bruges til at sætte min ene xbox 360 Hdd til min Satacontroller, men da man ikke kan købe adapteren i DK endnu vil jeg selv lave en.

Jeg håber at det er den rigtige kategori jeg har valgt at ligge det i, ellers må moderatores da gerne flytte topic.

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2006 23:57:40
Svar/Indlæg:
3943/44
Ser sku da simpelt ud - da må der være nogen der går på noget elektronik sjov der kan lave sådan en!

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2006 04:42:52
Svar/Indlæg:
10398/435
hmm, kan man skaffe løse sata-connectors i dk?

jeg har ikke lavet printboards siden 9. klasse men jeg kan da forklare hvordan. cirka...

Matas. Køb Svovl-"plader" vist nok. Det er en stor bøtte med nogle gule plader som ligner sammentrykket pulver.
Permanent marker pen.
To-sidet PCB. Altså kobber på begge sider.
En Balje.

Brug tuschen til at tegne banerne på PCB'et. Lav ikke banerne for smalle.
Lav svovl-klumperne til pulver. Bland svovlet med noget vand. øhm ved ikke lige hvor meget der skal til. 1dl-mål pulver til 2liter vand?

Ned i væsken med PCB'et. Skub PCB'et rundt hver 10min og hold øje med at kobberet forsvinder det hvor der ikke er tegnet med tusch. Tag pcb op når alt det kobber som ikke skal være der er væk..

Inden man går helt i gang, så lav lige et forsøg først, med et lille stykke pcb.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2006 04:44:38
Svar/Indlæg:
10398/435
PCB'et skal være af rigtig tykkelse.. og selvfølgelig skæres til så det passer som connector i xbox'en...