Demontere CPU - how -part2

Bundkort / CPU d.  03. april. 2006, skrevet af Gripen90
Vist: 200 gange.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
03-04-2006 09:04:52
Svar/Indlæg:
15982/637
Ja jeg smider tråden igen her, fordi jeg ikke kan svare i min egen tråd ! jeg får konstant "Du må ikke indtaste et svar der allerede ligger i forumet" selv om det er noget helt andet jeg skriver.

Ja jeg har lige samlet min lillebrors nye PC i går og alt virker fint mv.... bortset fra at CPUen sidder evindelig fast i soklen. Det er et Asus K8V-X SE s.754 bundkort og der var ingen problemer med at sætte CPUen i mv, den vender rigtigt. Jeg bemærkede bare at vippe armen opførte sig lidt underligt da CPUen skulle låses fast. Nå tænker jeg, det er var underligt, så jeg løfter klammen op igen og vil tage CPUen ud, men hov den sidder fast. Jeg bemærker så at løfte armen slet ikke låser op !.... så nu sidder CPUen fast i soklen.
Nu er spørgsmålet, hvordan f*nden får jeg CPUen fri ? kan man løfte i soklen så den går tilbage eller hvad ?..... fandme godt nok noget sjusk lavet áf Asus, sådan noget bør bare ikke ske !.

Al hjælp/tip påskønnes

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
03-04-2006 12:07:54
Svar/Indlæg:
15982/637
Næ men løfte armen vipper bare soklen lidt men slet ikke noget i nærheden af at "glide frem og løsne".
Jeg ved CPUen sidder rigtigt for PCen kører fint spil i flere timer.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
03-04-2006 12:39:30
Svar/Indlæg:
15982/637
Nå ! jeg greb knoglen og så ringede jeg til proshop og snakkede med dem.
De sagde at lige præcis det havde de ikke oplevet før, men at med en flad skruetrækker kunne den nok løsnes... MEN sagde teknikeren jeg snakkede med; at hvis PCen kørte fint nu så skulle jeg bare lade den være som den var nu, og hvis jeg om et år ville opgradere (og den stadig ikke var til at få ud på almindeligvis) så skulle jeg bare sende bundkort og CPUen ind til dem på reklamationsretten og hvis de ikke kunne få dem skildt fra det hinanden så gik det producent-afdelingen DK (Asus) som så yder FULD GARANTI for bundkortet OG CPUen".
Dvs kan de ikke skildes ad el. gør de i stykker under forsøget så erstattes BEGGE dele.

Så er det vist på plads :)

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2006 13:15:13
Svar/Indlæg:
6624/113
Det er jo ikke Asus der laver soklen, så dem kan du ikke klandre for det der er sket. :D

Nu husker du lige at notere navn og tidspunkt på ham fyren der sagde det der - evt få det på en mail fra ham...

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
03-04-2006 13:25:48
Svar/Indlæg:
15982/637
#6: Mm navn fik jeg ikke lige fat i, men tidspunkt og dato samt det var en "mekaniker" som support arbejderen stillede mig om til.

Men Asus monterer da vel soklerne selv ? de kan jo skilles ad (når der ikke sidder en CPU i).

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2006 13:58:45
Svar/Indlæg:
6624/113
De monterer dem selv ja, men der er de allerede samlet...