Tror ikke det betyder det store om højttalerne er digitale eller analoge. Som sagt, kan jeg forestille mig det betyder mest mellem de dele af lydsystemet der har med sampling osv. at gøre, at signalet er af ypperste kvalitet: fx hvis din pro logic decoder får signalet ind på 192KHz, har den vel en "renere/bedre" lydkilde at arbejde med, når lyden skal fordeles ud til højttalerne, ligesom at signaler via spdif (fiberoptisk kabling) er immune overfor udefra kommende interferens.
Hvis jeg har fortolket wikipedia korrekt, får både front- og baghøjttalerne i et surround system signaler som er bearbejdede/samplede digitalt ved højest mulige signalfrekvens, sådan så hver af de 4 højttalere i praksis afspiller lyd, som i det mindste er samplet ved 48KHz, og derved bevarer mest mulig kvalitet, såfremt lydkilden er på 196KHz, og så er det vel HD-surround-lyd.
Jeg vil tror centerhøjttaleren bare spiller en balance af det fronthøjttalerne spiller, og at subwooferen får lov at tage sig af bassen, altså et lavfrekvens-område tildelt af forstærkeren.