Angående den maxtor disk du havde med bad sectors, har du så prøvet at low level formatere den med maxtors MaxBlast utility til DOS (skal vidst lave en floppy) og derefter tjekke den igen for bad sectors?
Et andet hint jeg har læst på den hjemmeside der tilhører det firma som netop laver harddisk utility programmer til bl.a. seagate, maxtor, wd osv, er ALDRIG "QUICK-FORMAT" NTFS.
Jeg har selv en maxtor disk som har kørt 24/7 i vel snart et par år, og har fundet ud af at nogle af de bad sectors jeg har, ligger omtrent samme sted hvor jeg har oprettet en ekstra partition, og jeg er sku ikke sikker på jeg altid ikke har valgt quick format, så jeg forestiller mig det måske kunne have noget at gøre med jeg er noob til partitioner og opretter dem i flæng, sletter og tilføjer partitioner uden at low-level formatere i forvejen, så gamle partitioner måske ikke er "ordentligt" væk før nye er oprettede. Partitionstabellen som vidst nok ligger i starten af drevet er måske derfor mere eller mindre korrupt, og giver måske henvisninger til en sector på harddisken der er markeret "bad" pga. forkert partitionering og formatering osv., så så snart jeg får en backup disk og et grafikkort til min nye comp er der tid til low-level formatering. ( i øvrigt samme som at hele harddisken fyldes med 0'er som da den forlod fabrikken)