Opteron vs Bilka computer

Diverse d.  04. april. 2006, skrevet af Insaniac
Vist: 266 gange.

Insaniac

Superbruger
Tilføjet:
04-04-2006 22:22:42
Svar/Indlæg:
92/34
Hey!

Jeg står og skal samle en maskine for min fætter.

Jeg havde planlagt at købe følgende til ham:
AsRock 939DUAL SATAII
Opteron 144, der clockes med boxed køler
2 x 512mb PC3200 ram
Radeon 1300X grafikkort
NEC3540 DVDbrænder
Chieftec Dragon Kabinet

Han skal ikke rigtig spille på den, kun meget meget lidt. Kun bruge tv-out, se film, surfe og høre musik.

Han ringede så og snakkede om Bilkas tilbud i denne uge, som drejer sig om en 3800+. Se info i nedenstående pdf fil :)

http://www.bilka.dk/internet/b... $File/side23.pdf

Hvad ville I vælge? Jeg har det bare sådan bob bob med en computer fra Bilka.

På forhånd tak.

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2006 22:32:25
Svar/Indlæg:
1996/65
Maskinen fra bilka er sikkert udemærket ... MEN ... og det er et stort MEN ... det er bilka ...

Hvis der går noget galt med computeren ... så kan man godt vinke farvel til den for mindst 1-2 måned(r) imens at bilka sender den til producenten som så sender den videre til deres værksted ...

Jeg var så uheldig at starte med at købe min første computer fra bilka ... og den nåede at blive sendt til reperation 5 gange, inden jeg opgav at få den lavet ... ialt var der spildt lidt over 6 måneder med RMA sager på den maskine ...

Så hvis jeg skal komme med et godt råd ... køb aldrig computer i bilka ... ?:( :i

djk

Superbruger
Tilføjet:
04-04-2006 22:48:23
Svar/Indlæg:
586/212
Det er klart at din fætter bør vælge den maskine,
du sætter op til ham.

Det er sjældent at bilka sælger eller lige frem har tilbud på kvalitet. Der er også mange andre faktorer der spiller ind som feks hvilket mobo du bruger og din ram hastigheder.
de kan godt være svære at opdrive for bilka computeren,
men hvis du selv sætter den sammen, og vel og mærke kan finde ud af det.
så er din klart at fortrække ;)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
04-04-2006 23:56:25
Svar/Indlæg:
14079/622
Klart den du samler.. Enig med #1, plus din er billigere.
Og så kan han få et langt federe kabbi end det klamme fra bilka ;)

Janbau

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2006 02:11:59
Svar/Indlæg:
608/79
Ganske udemærket compurter den i Bilka min dater har lige fået en noget ligende dog ikke 3700+ men en 3500+ med 17 fladskærm til 6999 . Maskinen kører godt dog købte jeg et nyt grafikkort for den der sider i kan ikke bruges til spil jeg er dog også meget krævende . Men igen 7000 kr er mange penge da der ikke følger en skærm med . Der udver kan jeg sige at min bror har købt 2 Hp maskiner dog kun små maskiner soc A :
En 2000+ til kun 1300 kr og en I Kvikly en 2600+ til 2000 kr . Begge maskiner købt som Pallesalg . De kører dog også begge unden Problemer . Så prøv og kik dig om for det er billigt . Jeg så idag at man kunne få en del maskiner på pallesalg i Elgiganten i Tilst Århus Fra 3000 kr og op .
Jeg kunne dog ikke finde på at købe den pc som du omtaler i Bilka da jeg synes den er for dyr . for de penge kan du nemt selv bygge en tilsvarene pc langt billigere .
Personligt har jeg selv ligge opgraderet fra en 3200+ Barton til en A64 3200+ Sos 939 På et AsRock 939DUAL SATAII
bundkort den kører lige nu 3400 på fsb helt uden problemer . Jeg havde dog store problemer med at få min hartdisk sata 1 fundet i bios
Se indlæg andet sted i forum og dernest problemer med at få mit Asus9999Td 6800 Agp grafikkort til at køre stærkt nok . Du har også valgt et Pciexpress grafikkort så hvorfor vælge dette bundkort når der ikke skal køres Agp grafikort på den . Mine gamle maskine skulle så samles til en veninde hvor jeg købte en Sata 2 disk og den kunne AsRock 939DUAL SATAII bundkortet nemt finde i bios min egen sata 1 disk er enda fra samme Producent nemlig Maxtor . Så sørg for at hvis den disk du sæter i er fra en anden maskine at den er ordenligt formateret ( den gamle paration skal være slettet helt )
Det var en ordenlig smøre men det korte og det lange Mærkevare pc Personligt nej Men hvis den er billig nok er det OK
har efterhånden bygget omkring 5-6 pc op til vener og selv opgraderet mange gange . Det er godt nok første gang jeg har haft problemmer med at få bundkortet op at køre hurtig nok på AsRock 939DUAL SATAII , har før haft med Msi Asus Esc uden nævnevædige problemer . Grunden til jeg valgte AsRock denne gang skyldes Agp porten og PCI-Express på samme bunkort og fordi den er billig og samtid godt anmeldt . Men det er der også mange andre der er dog uden mugligheden for Agpgrafikkort .
Hvad med denne ASRock 939SLI-eSATA2 til ca 539 dog helt ny er anmeldt her på sitet som også AsRock 939DUAL SATAII er .
Men den skal jo ikke bruges til spil men alligevel ?
Der er en masse andre mugligheder men nok ikke til 449 kr .
Se evt edbpriser men det har du jo nok gjort .

Hilsen janbau

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2006 09:50:56
Svar/Indlæg:
4089/252
Janbau... Enable din sata II i bios, Det skulle gerne give din bios tid nok til at finde disken på Sata1 porten ved boot up... Havde samme problem.

Janbau

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2006 12:18:31
Svar/Indlæg:
608/79
tak Gilbert for svaret

Den stod til Auto har nu sat den i Enable . men har ellers kørt fint i auto , det var kun de første gange efter instalation af win xp min bios ikke kunne finde min hartdisk bios har nok bare været sat forkert op ?

Nb Følgende klargøring af disk til AsRock 939DUAL SATAII ,

Det var som sagt først efter jeg havde havde slettet partionen inde i Win Xp instalatonen at bios kunne finde min sata 1 maxtor disk . Havde i første omgang formateret hartdisken med maxblast4 fra maxtor og ikke andet . Programmet sagde godt nok at der fantes en win xp i parationen , det er nok dette som i første omgang var skyld i fejlen, for maxblast4 kunne heler ikke finde hartdisken på AsRock 939DUAL SATAII bunkortet .
Så alt dette klargøringsarbejde var jeg nødt til at klare på min gamle Asus A7v880 sata 1 bunkort forresten et rigtigt godt soc a bunkort , aldrig nogen problemmer her .

janbau