Hejsa... så er jeg endelig ved at have min nye pc skruet sammen. Jeg har langt om længe besluttet mig for et ASUS AiLife Series P5WDG2-WS bundkort. Men de virker jo bedst med ram i sådan nogen :P og det synes jeg er lidt af en jungle. Jeg fatter krans af størrelser som latency og timings. Jeg har dog fundet frem til nogle ram som jeg tror det skal være ud fra info på nettet. Men kan nogen forklare mig grunden til at jeg skal vælge de lidt dyrere af dem eller skal jeg bare gå efter de billigste? Håber nogen kan guide mig for jeg er lidt lost. Alle priserne er for 2x1Gb DDRII PC6400.
Det skal være PC6400..... der skal bare være smæk for skillingen så jeg ikke skal købe nyt før om 2-3 år igen ligesom med min nuværende maskine. Processoren bliver en Pentium D 920 eller 930 alt efter om Intel laver de lovede nedsættelser her i april. Jeg skal da selvfølgelig clocke lidt på skidtet bare for sjov men en støjsvag maskine er vigtigere for mig så jeg sparer lidt på mhz'ne og lidt på kølingen. (altså blæserlarmen)
Jamen venner jeg skal ikke have noget vandkøling. Jeg skal bare have de bedste ram jeg kan få uden at ruinere mig selv. Og der er PC6400 det bedste der kan sidde i bundkortet og så er det bare jeg skal vide om man får noget for de ca 600 der er i forskel i pris på de billigste og de dyreste. Og måske skal jeg ikke OC det vilde til at starte med men efterhånden er det da rart at have lidt ekstra at kunne hive op af hatten.