Genfinde slettet data.

Software d.  08. april. 2006, skrevet af sesam
Vist: 296 gange.

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2006 17:40:20
Svar/Indlæg:
2516/381
Sad lige og ville finde mig et andet logo til msn i min billedmappe..

Men nej... Ved ikke helt hvordan det er sket,,, men væk var den, må have slettet ved en fejl..

Men har hørt om man kan gen finde slettet data ved hjælp af forskellige programmer,, men kender intet til det.. nogen der kan anbefale noget, og måske hjælpe mig i gang i brugen af programmet.

For ville virke gerne finde mine billeder frem igen,, der var ca 1.5GB alt lige fra fester, svendegilde, ferie osv...

Så ville blive rigtig glad for lidt hjælp,, og har helt sikkert lært at tage backup fremover

foo

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2006 17:54:50
Svar/Indlæg:
1685/240
du skal bruge et recovery program... der findes flere forskellige rundt omkring på nettet... jeg har selv haft gode erfaringer med et der hedder "GetDataBack for NTFS" som er et recovery program til NTFS drev... det er dog nogen år siden jeg har haft brug for det, så ved ikke om du vil have held til at finde et...

Vær også opmærksom på at den data du kan genfinde ikke nødvendigvis er i orden, og er du uheldig så er alle filnavne slettet (filerne er der stadig, men de hedder ingenting)

foo

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2006 17:59:30
Svar/Indlæg:
1685/240
og hvis du har været uheldig at din maskine har skrevet data i den sektor der er blevet slettet, så er det heller ikke sikkert du kan genskabe dataene...

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2006 18:15:51
Svar/Indlæg:
2516/381
Tja...
der helt sikkert blevet skrevet hen over de gamle data,, for havde ikke lagt mærke til at det var sket,, så fik nogle filer fra en ven, kunne se der var plads på disken,,
og fyldte den op... Shit..
Men er lige ved at flytte alt fra disken, så der ikke går mere tabt i forsøget på at finde min billedmappe igen :(

foo

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2006 18:29:22
Svar/Indlæg:
1685/240
det er ligemeget for om du flytter de ting der ligger der nu...

Find dig et recovery tool, og sæt den igang med at scanne - det er det bedste råd jeg har...

RiTuaL_ShaDoW

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2006 22:08:17
Svar/Indlæg:
128/43
Du kan bruge et program der hedder R-studio rigtig godt og det kan også genskabe data der har været skrevet over af andet data, men du skal have rimelig meget plads på en anden disk... for den genskaber alt du sætter den til...

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2006 23:49:44
Svar/Indlæg:
6531/410
min svogers hdd stod delvis af her for et stykke tid siden
så skulle der jo reddes noget data ud fra den
det brugte jeg File Scavenger 3.0 til
det fandt filer helt tilbage fra 2001 som stadig virkede
ganske imponerende lille program :)

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2006 00:27:57
Svar/Indlæg:
2516/381
OKay,,, 5 & 6

Dem prøver jeg også lige at finde på nettet, hvis det er muligt..

Er lige ved at give programmet som 1# anbefalede en chance,--GetDataBack for NTFS--
, det tager dog pæn lang tig... Satte den i gang med step 1 ud af 3 for et par timer siden... og den mangler stadig 35min af step et... og det er kun en scaning,, så skal den først til at genskabe, hvis den kan

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2006 00:34:14
Svar/Indlæg:
2516/381

R-studio kan jeg kun finde i en demo,,, den kan ikke genskabe filer større end 64kb,, men ser lige en jeg kan åbne programmet,, det kun jo være

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2006 01:20:18
Svar/Indlæg:
2516/381
er lige nu ved at teste File Scavenger . da det første program ikke kunne hjælpe mig,

Men det ville gerne have et file name,,, ved jo ikke helt hvad de forskellige billeder hed,, kun at de lå i en mappe som hed billeder, og under mappen som f.eks " fest i kæleren XX.XX.2005
-- eller Svende gilde XX.XX.2003

Så den finder ingen ting.. kan man få den til at genskabe hele mapper..??

Silent

Skribent
Tilføjet:
09-04-2006 14:44:07
Svar/Indlæg:
3223/205
Så har jeg måske programmet du mangler ?

Restoration:

Gendanner filer, som er slettet via Papirkurv eller slettet, mens man ved at uheld holdt Shift-tasten nede.

Omvendt har programmet også en funktion, der gør det næsten umuligt at gendanne alle slettede filer.

Man kan bruge det, efter man har slettet følsomme eller fortrolige dukomenter.

Programmer gendanner også filer selvom man ikke har holdt Sift-tasten nede.

Skriv en PM hvis du ønsker programmet.