Hvorfor genstarter min computer?

Diverse d.  08. april. 2006, skrevet af Saviour
Vist: 177 gange.

Saviour

Superbruger
Tilføjet:
08-04-2006 20:33:10
Svar/Indlæg:
6/4
Min computer genstarter hele tiden. Når den er kører er der ingen problemer, men pludselig genstarter den. Det der forskelligt hvor lang tid der går før den genstarter, og det kan være under alle operationer.
Hvad kan være galt?

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2006 20:49:01
Svar/Indlæg:
6052/189
Det kan være for varme dele ( cpu, chipsæt, gfx ).

Det kan være dårlige drivere.

Det kan være en dårlig PSU.

Hvis du har styr på temperaturen på din cpu, chipsæt og gfx, så er det næste at du går ind under egenskaber for Denne Computer -> Avanceret -> Indstillinger under "start og egenskaber" ( nederste Indstillinger ) -> fjerner krydset under "Genstart automatisk".

Dette gør at du maskinen ikke genstarter automatisk ved BSOD ( blå skærm ).

næste gang den så forsøger at genstarte ( HVIS det er bsod du får ), så bliver den hængende ved den blå skærm.

Der finder du så noget tekst som er brugbart.

Kan være fx "PAGE_IN_NONPAGE_AREA" eller andet der minder om det.

Dette googler du så og ser om du kan få informationer ud af.

Det kan også være at der nævnes en dll-fil eller lignende.. den kan du også prøve at søge info om.

Det kan også være din strømforsyning, så hvis du har på fornemmelsen af at den er for svag så lån en kraftigere en.

Det kan også være dine harddiske ( lån en anden og installer win på den, mens du disconnecter dine egne ).

Dette kan være de fleste ting.

Mvh

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
08-04-2006 20:55:27
Svar/Indlæg:
14079/622
Det lyder som et typisk ram- eller PSUproblem.

Så først vil jeg anbefale dig, at du tester dine ram med memtest i mindst en lille times tid, for at se om det er dem der fejler.

Men Tonnidrengen har vidst sagt det meste, ret uddybende må man sige :)

Saviour

Superbruger
Tilføjet:
08-04-2006 21:03:56
Svar/Indlæg:
6/4
Jeg ved temperaturerne ikke er for høje (CPU 30 grader, bundkort 45 grader), strømforsyningen skulle også være fin (chillinnovation 520w ligger stabilt på 12,16V).

Jeg har fjernet krydset i "Genstart automatisk". Næste gang den genstarter vil jeg følge din opskrift og se om det hjælper.

Tak for svaret

Saviour

Superbruger
Tilføjet:
08-04-2006 21:13:22
Svar/Indlæg:
6/4
Ram'ene skulle ikke fejle noget (2X512 G.Skill F1), men jeg kan se de kun kører med 2,62 volt, er det for lidt?

Saviour

Superbruger
Tilføjet:
08-04-2006 21:17:05
Svar/Indlæg:
6/4
CPU'en (FX-55) ligger på 1,37 volt, er det passende?

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2006 21:34:36
Svar/Indlæg:
6052/189
Det hele virker fint.

Men prøv lige at give dine ram lidt mere volt.

2.8v eller deromkring.