gf5600 - billede forsvinder når windows loade

Grafikkort d.  09. april. 2006, skrevet af DragonOne
Vist: 259 gange.

DragonOne

Superbruger
Tilføjet:
09-04-2006 00:48:13
Svar/Indlæg:
240/44
Hej der..

Mit trofaste Asus v9560 (geforce 5600) driller mig grumt.

Fra tid til anden finder det på, at det så absolut ikke vil vise mig noget billede når jeg prøver at bruge min maskine...

Maskinen booter fint, og viser POST fra BIOS - man når endda også lige at se den famøse blå klods ryge fra venstre mod højre et par gange inden billedet bliver sort (windows xp pro)

Jeg kan godt få lov til at starte op i vga mode, men hvis jeg forsøger at ændre opløsning, dvs FRA 640*480 til bare 800*600 giver det sort skærm.

Windows er fortsat aktiv bag den sorte skærm, så det er da altid noget at man kan sin start menu i blinde ;)

Her er lige en kort oversigt over de løsningsmodeller jeg har prøvet:

- CRT og LCD skærme : ingen forskel
- Output på VGA og DVI (DVI -> VGA converter) : ingen forskel
- 2 forskellinge computere : ingen forskel.
- Afinstalleret drivere og reinstalleret : virker i en periode af forskellig varighed (fra at problemet genopstår med det samme, som til at der kan gå dage).
Har prøvet Asus' "egen" driver, Nvidias seneste, samt en ældre version af Nvidia : Ingen forskel. (Skal lige sige, at driverne er wiped fra maskinen ved reinstallation).

Er der nogen der har nogen idéer???

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2006 00:52:48
Svar/Indlæg:
6624/113
Prøvet det i en anden maskine?

Prøvet en anden driver?

Temperatur?

Prøvet at geninstallere windows HELT ( inklusive format C: )? Bare tag en anden HD - så kan du altid gå tilbage til org installationen hvis det ikke er fejlen..

DragonOne

Superbruger
Tilføjet:
09-04-2006 01:01:31
Svar/Indlæg:
240/44
Sajmon ->
Som jeg nævner oven over ( ;) ) :

Det er testet i 2 forskellige maskiner :) Ingen forskel

Har prøvet med de første 3 forskellige drivere : Ingen forskel.

Temperatur... av den var værre - det ved jeg ikke.. men cpu på den P4@2.8GhZ den kører på pt ligger på ca. 45C (motherboardet er et asus 4P800SE). - der er ikke side på den nuværende maskine - det var der så på den gamle...

Windows er "helt" frisk - ca. en uge gammelt.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2006 01:03:27
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg er halvsløv - så jeg fik vist ikke det hele med. :D

Men i så fald er jeg personligt parat til at dødsdømme det... Desværre.

Har set det samme ske på mit Radeon X800Pro moddet til XT, og der var kortet dødt...

DragonOne

Superbruger
Tilføjet:
09-04-2006 01:09:22
Svar/Indlæg:
240/44
Sajmon -> det kan du bare ikke mene.. :x *PIIV* jeg har gået og værnet om det kort :D Det har aldrig været clocket og jeg har endda været henne og lave kølehoved til det.. som det endnu ikke har fået prøvet.. :00

Er der ikke nogen, der har en førstehjælps kasse????

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2006 02:03:19
Svar/Indlæg:
2029/63
dit hovede kunne jo passe til et andet grafikkort champ.

Btw er det jo MEGA gammelt :)
Få et 6800 Agp for små 600-800 kr hvis du altså kan skaffe det beløb.

Ser du er 33 så det kan måske enda lade sig gøre ;)

BTW dør ting ikke af at Overclokke :) Du skal bare tage nogle forholds regler.

Eksempelvis. Test til det MAXIMALE du overhovet kan få stabilt og skru ca 15 % ned under dit max oc. Så sker der intet :)

DragonOne

Superbruger
Tilføjet:
09-04-2006 09:47:44
Svar/Indlæg:
240/44
Nosferatu -> Ja det kan det nok. ;) Det kan da godt være, at kortet har et par år på bagen, men jeg synes da helt klart, at det er trist, når et stykke hardware, der har tjent een trofast gennem tiden, ligesom giver op.. :|

DragonOne

Superbruger
Tilføjet:
09-04-2006 14:32:44
Svar/Indlæg:
240/44
okay.. nu bliver det skummelt.... ?:(

jeg har lige siddet og leget med kortet, dvs. afinstalleret det.

Som rent vga kort, dvs. ej identificeret til Geforce5600 kører den 1280x1024 uden problemer.. også efter genstart..

er der nogen der har nogen idéer til, hvorfor jeg må køre med så høje opløsninger som vga kort og ikke som geforcekort??? altså std. windows vga driver vs. nvidia drivere.....

DragonOne

Superbruger
Tilføjet:
11-04-2006 09:01:21
Svar/Indlæg:
240/44
** update **

Ja nu er jeg der igen.. :e

sad sent i aftes og legede med problemet... kørte min windows installation tilbage til et punkt, hvor der IKKE er installeret nogen former for windows updates eller service packs, men hvor jeg har en nvidia driver installeret

Det skumle er nu, at kortet er identificeret som værende et NVidia GeForce 5600 og kører ved 1280x1024

Kan det være en eller anden nyere xp update der f***er mig?????

--DaxTeR--

Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2006 11:25:28
Svar/Indlæg:
1089/98
Kan du ik bare starte i VGA tilstabd (som før )
Og så slette din nvidia driver.
Genstart, og det skulle virke. Lig self. så en ny driver ind igen.