Kan man opnå noget ved at slå HT fra?

Bundkort / CPU d.  10. april. 2006, skrevet af Ali
Vist: 270 gange.

Ali

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2006 02:22:36
Svar/Indlæg:
638/78
Jeg ville høre om nogen ville anbefale, at man slår HT fra i BIOS?
Det drejer sig om en P4 2.8Ghz 800FSB (tror det er en NW) S478

Mvh

Ali

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2006 05:29:16
Svar/Indlæg:
6052/189
Kommer lidt an på HVAD du vil opnå.

For i teorien ja. Hvis du kører et fuldskærms-spil vil din cpu automatisk tilgive en lille bitte smule cpu-kraft ( HT'effekten ) til baggrundsprogrammer. Slår man HT fra vil den så give sig selv 100% istedet for de måske 95%.

Men når du slår HT fra vil dit system have ok svært ved at multitaske. Selv i små mængder.

Så den lille smule ekstra fps du får kan ikke opvejes af at sidde og have HT på en maskine.

Men prøv da ad og se hvad du selv bedst kan lide.

Mvh

Ali

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2006 06:52:00
Svar/Indlæg:
638/78
Tak for svaret. Grunden jeg spurgte var, at jeg diverse steder havde læst, at HT var nået fis og ikke var særligt effektivt i praksis når man taler om de første P4 modeller med HT. CPU'en havde en del problemer med fordele kræfterne fra denne med hvilke programmer der skulle tildeles hvor meget?

Jeg oplever somme tider, at min PC i kortere perioder kan synes at være utrolig langsom - både i windows og programmer, sån halvfryser kan man sige...og tænkte om det var HT's skyld?

På den anden side ser jeg frem til, at få en dualcore en dag Det kunne måske hjælpe lidt på det også - men det bliver nok ikke før engang efter sommeren...

Mvh

Ali

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2006 11:49:51
Svar/Indlæg:
6624/113
HT er efter min erfaring, bedre til at load balancere end en Dual Core.

Grunden til din maskine engang imellem føles sløv, kan jo være disk load eller simpelthen at den er løbet tør for ram - for de to ting kan lægge selv den vildeste 7GHz maskine fuldstændigt ned.

Det er ihvertfald ikke direkte HT's skyld - det er sikkert og vist. ;)

Ali

Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2006 00:05:34
Svar/Indlæg:
638/78
Aha, men hvor meget RAM skulle være tilstrækkeligt for at imødekomme probs fra dén front? Lige pt. har jeg 4x256 MB

Kan man ellers gøre noget ved disk load problematikken? Skyldes det bare en for langsom HD eller...?

Mvh

Ali