Hehe, sjældent har jeg set en artikel fordreje fatcs så voldsomt, på et helt og holdent alt for spinkelt grundlag. Pointen med cachen f.eks. er god nok, men konsekvensen af den er vildt overdrevet i ovennænte artikel.
Hvis Anandtechs spil benches er gode nok, hvilket jeg personligt er overbevist om, især efter at have set VictorWang's resultater på XS, ja så lader det til at selv om cpu'en skal udenfor cachen er den stadigvæk meget, meget hurtig.
Det kan godt være at den er forholdsvist langsommere i 16M og 32M tests end den er i 1M, hvilket bl.a. var en del af pointen i ovennævnte artikel, men se lige på tiden. 32M på 21 min 43 sek @ default 2.4 Ghz og slappe ram timings. Det er på ingen måde langsomt. De af jer der mener set skulle nok lige give jeres egne setups en tur med en 32M test, og gør det i mod 1.4 eller mod 1.5 versionerne som VictorWang har gjort. Og døm så selv.
En A64 skal et godt stykke over 3 Ghz og en P4 eller en Pentium D skal over 5 Ghz for at gøre det samme. At conroe så bare er endnu hurtigere når den kan bruge hele cachen til 1 singlethreaded applikation, gør den da bare endnu vildere.