Køb af HW på nettet.

Diverse d.  12. april. 2006, skrevet af Anonym20216287339
Vist: 209 gange.

Anonym20216287339

Overclocker
Tilføjet:
12-04-2006 10:41:42
Svar/Indlæg:
25/10
Hej Hardware Test :i

Jeg står og skal købe nogle blæsere og andre HW/casemod ting på nettet. men problemet er at jeg ikke har dankort ( er kun 14 ) og mine forældre siger at de ikke vil "låne" mig deres.... :r .. de vil ikke have at der er nogle som misbruger det!
de steder jeg havde tænkt mig at handle var: shg, vcore og måske studiedata, jeg har også prøvet at forklare at disse "butikker" ikke snyder, men de siger at det kan man ikke vide... :00

det er så nu at i kommer ind i billedet: hvis i vil prøve at forklare mine forældre at det ikke er farligt at handle hos disse "butikker", ville det bare være helt super :e ;)

Tobias

På forhånd tak

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2006 10:49:58
Svar/Indlæg:
3712/44
Jeg har i alt fald handlet for over 50k tilsammen hos studiedata og shg, alt sammen på dankort uden problemer.

Du kan jo evt. henvise dine skeptiske forældre (som nok er på alder med mig eller deromkring...) til e-mærket http://www.e-maerket.dk/ , hvilket shg f.eks. har.

Jeg har ikke handlet så meget hos Vcore, men ellers kan du jo bestille det på efterkrav. Det er en smule dyrere, og en hel del mere besværligt, men så kan du da få varerne.

Anonym20216287339

Overclocker
Tilføjet:
12-04-2006 11:00:49
Svar/Indlæg:
25/10
Tusind tak for svaret #Lars ;)

Nu håber jeg så på at de vil lade mig købe ting pr. Dankort hos SHG ! :00

Tobias

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2006 11:04:04
Svar/Indlæg:
6052/189
Dankort-handel er mere sikkert end alle andre metoder ( ud over efterkrav ) da man ifølge dansk lov kan få pengene retur ved et dankort-handel i tilfælde af at man ikke ser nogen pakke.

Derudover har vi også vores 14 dages returret som kan udnyttes.

Jeg synes at den danske lov er yderst god og dækker os på en meget sikker måde i tilfælde af at man prøver at blive snydt.

Det er klart dine forældre er skeptiske hvis de ikke selv har prøvet at handle over nettet før. Dette var mine forældre også i starten.

Men det danske land er nu engang så sikkert at det næsten* er umuligt at blive snydt.

* = lad vær med at handle hos www.chippen.dk og www.guncity.dk .

Disse butikker er ejet af Hr Uffe som har været i nyhederne flere gange pga han "glemmer" at sende varer.

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
12-04-2006 11:08:07
Svar/Indlæg:
2309/846
du kan roligt handle hos både shg.dk, studiedata.dk , midtdata.dk , prc-data.dk og jeg kunne blive ved med at remse firmaer op.

transaktionerne over nettet er krypterede, og jeg har handlet for sammenlagt over 120.000kr hos de respektive firmaer over en årrække uden problemer over hovedet.

mvh

Polarfar

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
12-04-2006 11:12:23
Svar/Indlæg:
14079/622
Mine forældre er også rimelig paranoide mht deres Dankort..

Men E-handel er klart mere sikkert end at handle i en butik. På nettet er ens oplysninger jo ikke lige sådan at lure af :)

Kan du ellers ikke få de gamle til at oprette en seperat konto med et tilknyttet Dankort, hvor de via netbank kan smide de beløb ind du kan handle for, og så låne dig dankortet til denne konto ?

Så er de i hvert fald sikre på, at de ikke mister mange penge. (selvom jeg aldrig har hørt om et tilfælde, hvor folk har fået stjålet penge i den sammenhæng!)

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2006 11:19:27
Svar/Indlæg:
1776/116
Sålænge du sikre dig at butikkens betalingssystem kører over PBS, så får butikken aldrig dankort nummeret at se. De får altså ikke mulighed for at trække flere penge end du accepterer.

PBS snyder ikke, det skulle ikke være det største problem at overbevise dine forældre om.

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2006 11:23:53
Svar/Indlæg:
3712/44
Hehe, jeg handler næsten kun på nettet. Med 60+ timers arbejdsuger gider jeg simplethen ikke bevæge mig hen i butikker for at stå i kø og blive ekspederet af folk der ikke aner hvad de sælger... ok en lidt grov generalisering, men I forstår sikkert pointen.

Som forbruger er man faktisk bedst stillet når man køber ting på nettet, som som Polarfar siger, så er alle transaktioner jo altså krypteret. Jeg ville være (og er som forælder) langt mere bekymret for hvad der lå på min egen pc og hvordan den var beskyttet med firewall og antivirus, samt min egen og min families adfærd på nettet, herunder hvad de downloader etc.

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
12-04-2006 11:50:08
Svar/Indlæg:
5679/460
dengang jeg havde dankort købte jeg ved shg.dk og der har jeg aldrig haft problemer og nu køber jeg pr. efterkrav

Anonym20216287339

Overclocker
Tilføjet:
12-04-2006 11:50:53
Svar/Indlæg:
25/10
Nu har jeg så bestilt hos SHG, JuhUU :f TAK :e

men skla man ikke modtage en mail med en ordrebekræftelse?? jeg har fået en mail fra SHG:

Kære kunde
Her følger hvad vi har registreret om dig:
NB: Dette er ikke en ordrebekræftelse, men blot en kopi af hvad vi har registreret, i forbindelse med din bestilling.

hvad ska' det betyde? skal jeg have en mail til, og hvor lang tid går der?? ( skal til aalborg om 5-1o min!

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2006 11:56:48
Svar/Indlæg:
1776/116
De skal vist lige tjekke alle ordre manuelt før de sender en ordrebekræftigelse, fordi den er juridisk bindende, og de skal have en chance for at opdage eventuelle pris-fejl. Det burde ikke tage særlig lang tid.