Problemet med nysamlet computer - Fejlmeddels

Diverse d.  14. april. 2006, skrevet af Insaniac
Vist: 167 gange.

Insaniac

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2006 10:27:14
Svar/Indlæg:
92/34
Hej alle!

Jeg samlede netop min fætters nye maskine i går, bestående af følgende dele:
AMD Opteron 144
Asrock Dual SATAII mobo
Sapphire X1600PRO GFXkort
2 x 512mb Kingston PC3200 ram
WD 2500KS harddisk

Den startede i første hug da jeg tændte den og gik straks igang med at installere windows uden nogen problemer overhovedet. Jeg fik fuldført installationen og gik igang med at installere alle drivers fra den medfølgende cd til mobo. Så installerede jeg GFX driver, der fulgte med og til sidst Logitech´s driver til mus og keyboard. Så genstartede jeg og så pludselig da den kom ind i windows dukkede en fejlmeddelse op med noget a la "Ikke tilstrækkelig hukommelse til at udføre den ønskede handling". Den kom lige med det samme da den kom ind i Windows. 1024mb burde jo være tilstrækkelig :D
Så forsøgte jeg at genstarte for at se om det samme skete. Så begyndte den bare at genstarte gang på gang. Nogen gange før Windows startupscreen. Andre gange idet den kommer ind i windows men den looper simpelthen bare med reboot indtil den efter mange forsøg lige pludselig kommer ind i windows og så får jeg den meddelse igen.

Har I nogen anelse om hvad satan, der kan være galt?
På forhånd tak.

finger

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2006 11:19:56
Svar/Indlæg:
571/106
Benytter du evt. SATA eller SATA2 controlleren? For der er tit meget store problemer med SATA og SATA2 controlleren på det mobo. Jeg havde selv store problemer med det mobo og endte med at få det ombyttet til et ASUS efter jeg havde forsøgt mig med alverdens kombinationer af bios, sata kabel og harddiske...

Insaniac

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2006 11:36:59
Svar/Indlæg:
92/34
Det lyder sq da ikke godt. Synes ellers kun jeg havde hørt positivt om det mobo, derfor jeg valgte det.
Har selv et A8N-Sli der bare spiller derudaf uden problemer.

Jeg benytter SATA2 controlleren. Bør jeg måske prøve med SATA istedet for og se om der opstår samme fejl?

Hvilke slags problemer havde du?

finger

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2006 11:42:35
Svar/Indlæg:
571/106
Jeg havde flest problemer med SATA2 controlleren der ligesom din bare genstartede PC nogle gange og andre gange bare frøs windows så der skulle bootes.
Jeg prøvede også SATA controlleren som virkede en del bedre. Men der var problemer ved cold boot hvor den ikke kunne finde disken før en genstart. Desuden performer SATA controlleren rigtigt dårligt. Dårligere end en ATA 100 disk.
Du kan jo prøve om en bios update hjælper for dig. Se evt også på www.ocworkbench.com under asrock afdelingen. De har nogle Beta bios som jeg også prøvede, dog uden held.
Det påståes at problemet er mindre på mobo revision 1.5 og op, men jeg havde et revision 1.5 og der var samme problemer. Rvisionsnummeret står ved AGP soklen.

finger

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2006 11:43:27
Svar/Indlæg:
571/106
p.s. jeg fik det byttet til et ASUS A8N-E som også bare kører der ud af og performer godt.