WD Raptor-X

Vandkøling d.  15. april. 2006, skrevet af Beach
Vist: 1774 gange.

Beach

Superbruger
Tilføjet:
15-04-2006 03:26:25
Svar/Indlæg:
112/15
Sidder og bliver lidt lun på et par af disse diske til et RAID0
Test-> http://www.hardware-test.dk/te...
...Men, det er ved nærmere eftersyn af designet på selve kabinettet til diskene da ikke særligt venligt at lave køleripper på selve disken!

Hvordan i hulen skal man kunne montere en fornuftigt vandkøling, og på fornuftig vis overføre varmen til en profil ala Aseteks profiler på den måde de har designet dyret???

Er det muligt på en eller anden måde at fylde "luften" i HDD-profilen ud med et eller andet der er koldt nok til ikke at ødelægge disken og samtidig er bedere til at overføre varmen fra disken til en kobber-profil der har en helt alm. plan flade?

Tænkte på at man jo "bare" fylder noget flydende kobber ned i en ramme der er sat fast på disken, men er ret sikker på at disken går mere end død ved at blive udsat for den varme-behandling :e

Så er der nogle der kan komme med et lille tip til hvad man kan gøre for at rette op på så stor en "fejl" fra sådan et lille firma som WD?

//Beach

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2006 07:04:13
Svar/Indlæg:
4112/53
Der er en ganske simpel løsning:
Brug de termiske pads der er blevet lavet til Asetek's køleblokke, de er ret kraftige, så de kan udjævne den "tag-form" som siderne af Raptor har (set fra enden af).

Jeg har min Raptor 740 i en Silentstar, kun med AS5 mellem kølehovederne (tilsvarende Asetek's 5.25" model) og hdd, og der holder jeg en temp på MAX 36°C med mit vandkøling. Skal skifte AS5 ud med termiske pads, når jeg skiller mit GFX vand system ad igen (for at få Mosfets på MoBo med).

Her er 3.5" modellen http://www.edbpriser.dk/Listpr...
Den kan fint bruges, da du så "bare2 klipper den op i 4 styker (bredten delt med 4) så har du til at køle 2 hdd med 5.25" køleblokkene (den metode jeg selv gør brug af snart).

Beach

Superbruger
Tilføjet:
19-04-2006 02:52:25
Svar/Indlæg:
112/15
Kender ikke Aseteks pads, men det skal da testes.

Det er ikke meget info man kan finde på deres eget site, og har heller ikke set nogle tests hvor de bliver brugt.

Men helt klart så skal det da prøves af, er det noget der virker så er du dagens mand i skysovs :e

Pederrs

Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2006 07:59:00
Svar/Indlæg:
1198/35
Du må da gerne lige skrive tilbage når du har testet det lidt. Jeg har nemlig selv tænkt på at købe vandkøling til min Raptor.....

Beach

Superbruger
Tilføjet:
17-05-2006 04:01:12
Svar/Indlæg:
112/15
Jeg skal nok kaste nogle billeder + nogle målinger af nr jeg kommer så langt 8)

//Beach