Jeg har selv et X-FI Fatal1ty FPS (det med RAM til ca. 1400) og er max tilfreds med det. Gik fra et Audigy2, som jo ellers er et godt kort, men alligevel er forskellen enorm. Nogle af mine m8s har eXtreme Music (uden RAM til ca. 800) og de er også tilfredse med deres. Ved dog ikke umiddelbart om der er den store forskel performance mæssigt, især ikke når resten af maskinen er ret godt med så skal ikke kunne sige om man kan mærke forskel på Fatal1ty og Music.
Tror til gengæld du vil blive meget gladere for skiftet fra onboard til X-FI end fra onboard til ekstern. Da jeg i sin tid gik fra onboard til Audigy2 var det ikke kun lyden der fik et gevaldigt boost, men det hjalp altså også rent performance mæssigt. Og skiftet til X-FI gjorde bare oplevelsen så mange gange bedre.
Så jeg mener uden tvivl at X-FI er det eneste rigtige valg, især når du nu nævner BF2. Om det så skal være Music eller Fatal1ty er jo op til dig. Jeg tog Fatal1ty frem for Music, ene og alene af denne grund: Fordi jeg kan! :P