Nyt lager - wd caviar re?

Diverse d.  15. april. 2006, skrevet af Jam The Man
Vist: 183 gange.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2006 18:10:07
Svar/Indlæg:
976/138
Mojn

Sidder lige og overvejer at få noget mere lagerplads på maskinen. Egentlig var planen bare at købe en ny 200gb magen til den jeg har nu, men den kan man bare ikke få mere. Så jeg tænkte om jeg ikke bare skulle gøre det ordentligt og skifte de gamle 120gb diske og den gamle 200gb disk ud med 2 af dem her i raid:

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Det giver jo lige lidt ekstra plads, samt et en del hurtigere lager. Spørgsmålet er så om det er gode nok diske? Det er jo trods alt Raid Edition og har kun gode erfaringer med dee WD diske jeg har haft ind til nu (mine raptors). Er det go for WD eller skal jeg vælge noget andet?

steen

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2006 18:20:59
Svar/Indlæg:
2870/65
Jeg har selv sådan en en fætter foruden 2 stks i 400 GB versionen. De spiller bare som smurt...kan virkeligt godt anbefale dem. HDtune siger at max. read på de 400 GB er ca. 68 MB/s...hvilket er næsten lige så hurtigt som min gamle 74 GB Raptor disk.

Desuden har WD 5 års garanti på alle deres nye diske...det må da tælle for noget at de mener at kunne give 5 års garanti.

RE versionen er også beregnet til at være i raid....så, det er et godt valg.

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2006 18:26:10
Svar/Indlæg:
2516/381
Det er helt klar nogle gode diske wd laver, køre selv med 2x raptor og 2x120gb fra wd.

Men jeg ville nok ikke selv vælge at køre med 2x320gb i raid0, går ud fra du mener raid0 da du snakker hastighed.

Det vil vel give en samlet disk på omkring de 625gb vil jeg tro.

Og det er da pænt meget data at miste hvis den ene bliver ustabil eller andet.. Men hvis det ikke er vigtige ting kan du jo godt gøre det..

Men der kan bare ske så mange ting, Bundkortet kan gå sig en tur osv.. Ikke sikkert du næste gang købe en bundkort med samme raid controller, også er dine data væk,,

Men det var jo min mening,.,, der kommer nok andre ;)

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2006 19:21:38
Svar/Indlæg:
976/138
#1 Det lyder jo helt perfekt

#2 Ja... Har også tænkt lidt over det med risikoen for tab af MEGET data. Men vi har 3 computere i huset, så de fleste vigtige dokumenter, billeder m.m. bliver kopieret rundt mellem dem ofte, så vi ikke mister noget vigtigt. Ellers vil jeg måske også beholde en af de gamle disk til backup af ting og sager...

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2006 22:47:03
Svar/Indlæg:
976/138
#1 Kom lige til at tænke på... Hvordan er det med lyden på dem? Ikke fordi mit system er det mest lydløse i verden, men derfor behøver man jo ikke sætte noget i som larmer hvis det kan undgåes...

steen

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2006 23:07:49
Svar/Indlæg:
2870/65
Western Digital er ikke de mest lydløse diske du kan få. Der skal du gå efter Seagate el. Samsung.

Jeg kan kun høre mine når de virkeligt arbejder, men de er da også sat op i en Zalman køler...du ved dem med køleribber hen over disken og gummiophæng.

Diskene bliver lidt varmere end håndtemperatur efter 10 min. kørsel, så temp er helt fin også.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2006 23:36:15
Svar/Indlæg:
976/138
#5 Ok. Men det kan vel ikke blive værre en min æld gamle 120 gb maxtor ide disk :P Har selv mine raptors i sådan nogle zalman kølere, men har desværre ikke flere ledige 5,25" så de må komme ned og hænge i de normale hdd rammer. Hvis det bliver for galt må jeg jo bare finde på noget kreativt...
Mht køling så for de en 80mm hver så det bliver for håbentligt ikke noget problem...

Men jeg siger tak for svarene og hvis der ikke er nogen der har noget ondt at sige om de diske så tror jeg hellere jeg må få bestilt sådan nogen...

Fortsat god nat, weekend og påske...

steen

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2006 02:17:10
Svar/Indlæg:
2870/65
Kan da fortælle dig at jeg har en hel del WD diske...snart 3 TB...der er vist 3 diske som ikke er WD....såe, jeg er nok forudintaget mht WD...men de har aldrig svigtet mig, hvad er mere end hvad jeg kan sige om Maxtor.