netværk

Diverse d.  16. april. 2006, skrevet af [SI]Lunatic
Vist: 168 gange.

[SI]Lunatic

Overclocker
Tilføjet:
16-04-2006 11:34:49
Svar/Indlæg:
6/5
Jeg syntes altid at have problemer med lan netværk.

jeg har sat mine 2 maskiner op på Wlan (denne gang) og jeg overfører data mellem maskinerne og jeg er heldig hvis den rammer 1 Megabyte i sec på 54 Mps wlan.

jeg laver noget nat til port 80 og port 21,20 og en range porte fra 1000 til 2000 til diverse formål (hvis det har noget at sige)

jeg kontakter maskinerne via deres Iper og begge kører en ftp server (windows share kører ikke helt som jeg vil have det til)

overførslerne er for hurtige til at det kan være fordi den kører ud over mit internet (det er før set)

har checket ftp klient og server for eventuelle begrænsninger
nogen ide til hvad det kunne være?

steen

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2006 19:36:48
Svar/Indlæg:
2870/65
Du må komme med nogle flere oplysninger:

Hvilken router bruger du?

Har routeren alm. LAN porte?

Generelt skal man ikke lave flere porte end højst nødvendig.

De fleste routere kan ikke håndtere mere en 1 port-mapping pr IP addresse, forstået på den måde at de kun kan klare et portnummer til 1 IP addresse.

Hvis du mapper samme port til flere IP addresser, risikerer du nemt at routeren ikke har styr på sit "spanning-tree", med meget langsom forbindelse som resultat....som du oplever nu.

Anbefaling: Brug kun 1 FTP-server og lad den anden maskine nøjes med at være FTP klient. Du kan sagtens overføre mellem de 2 maskiner, selv om kun 1 af dem er FTP-server.

Hvis du VIL have 2 FTP-servere, skal du sørge for at mappe de 2 IP addresser til hver sit port-nummer. SÅ kan din router også sagtens håndtere dem begge.

Hvis du ordner din router og FTP server/klienter på den rigtige måde, skal dit wlan nok køre en del bedre.

Lige en ting mere: De fleste mindre routere (adsl-modems) kan ikke håndtere mere end 15-20 forbindelser samtidigt uden at det væsentligt forringer ydelsen. Læg også mærke til hvor mange forbindelser der kører samtidigt på din FTP-server....den bruger ofte flere forbindelser end man lige regner med.

[SI]Lunatic

Overclocker
Tilføjet:
17-04-2006 11:01:04
Svar/Indlæg:
6/5
Alt er wireless

routeren har alm lan porte men ingen er i brug.

alt er nat til 1 maskine og den maskine har nat på port 21:20 - 80 - 2000-3000 .. flere ting har jeg ikke lavet

Port forklaring:
port 80 er til min webserver
port 20:21 er til ftp
port 2000:3000 håber jeg den kan tage i brug hvis jeg får noget via fxp

har kun den maskine med nat til som ftp server og den anden er 100% klient

jeg har sat min server op på statisk ip og lader min klient køre på dhcp rangen (burde intet have at sige)

jeg ender med at købe 1 krys kabel og sætte et statisk netværk op mellem de 2 maskiner og kontakte ftp-serveren via ip og håbe på hurtigere overførsel den vej (hvis windows kan finde ud af det)

har du nogen ide til hvad jeg nu kan have gjort galt ?

[SI]Lunatic

Overclocker
Tilføjet:
18-04-2006 16:00:31
Svar/Indlæg:
6/5
jeg under mig over den overfører stabilt ved 1,2 MB/s og det svarer til 11 Mb/s som også findes i en trådløs variant.
men på begge maskiner under netværk står der at de er koblet op med 54 Mb/s.

det undre mig at ingen andre har prøvet dette før mig og studset over problemet, men jeg ser stadig på problemerne og prøver at løse det.