#27 - Jeg gør status på de tal vi har fået serveret so far. Hvis intel vælger at ændre betydeligt ved Conroekernen(hvilket jeg tvivler stærkt på) skal statusen naturligvis ændres.
1. Conroe er heller ikke lanceret, men eftersom vi nærmer os en AM2 udgivelse har de ikke særlig meget mere tid til at ændre på den. Husk på at skiftet til AM2 udelukkende er et socket skift, og giver ikke andre direkte fordele end DDR2 samt nogle muligheder der ikke bliver indarbejdet før senere.
2/3. Når AMD spiller deres esser ud skal de naturligvis også med i statusen.
4. Det er klart at vi ikke kan vide *alle* tal, og alle faktorere før de begge er på markedet, men vi har set en masse, og ud fra det kan man fint lave en midlertidig konklusion.
Jeg er ikke Intel fanboy, hvis folk beder mig lave noget computer for dem er anbefalingen (næsten) altid AMD, men jeg sætter dem også ind i Conroe/M2 situationen, og spørger dem om de vil købe computer nu, eller vente.
Det er korrekt at jeg har Intel, men jeg har flere gange været rimelig tæt på et AMD køb selv, og det er rigtigt at jeg vil købe Intel når Conroe kommer, men dette er baseret ud fra rene tal. Jeg vil bare have det der er bedst til pengene.
#29 - De fleste folk herinde har godt hørt om enten Conroe eller M2 går jeg ud fra. Jeg kører en lignende informationstråd på et andet forum hvor den hedder AMD/Intel fremtids status. AM2 er jo heller ikke en kommende cpu ;)